Gå til innhold

BK/ Operaen inn i natten..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant bilde, med en artig teknikk.

 

Det er forøvrig en teknikk som ikke alltid virker like bra i et bilde.

Men her syns jeg det passer bra. Ble litt inspirert til å prøve det på et nattbilde selv også nå.

 

Det er en ting jeg syns trekker litt ned, og det blir venstre delen av bildet.

Da mener jeg kranen og bolig(?)blokken(e).

 

Selve operaen gjør seg veldig bra her.

Derfor kunne jeg tenkt meg et sentrert utsnitt (dette er en gylden mulighet til å bryte med "rule of thirds") av kun vannet operaen og himmelen.

Selvsagt med samme teknikk som nå ...

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Et av mine første bilder med nytt kamera..

Prøvde litt forskjellig, og syntes dette ble ganske så kult..

Hva mener folket? slakt i vei.

Skitkult!!!

Orginalt "opera"-bilde med zooming under eksponeringen.

Syns ikke kranen/blokkene til venstre er noe problem, men passer inn i bildet.

Edit:Syns kranene/blokkene til venstre tilfører en fin symmetri til operaen på høyre side.

Endret av Vortex Surfer
Lenke til kommentar

TAkker for tilbakemld..Det er tatt for en stund siden så kameraet er ikke helt nytt nå..hehe

Ja her har jeg starta på 24 mm latt den stå der et par sec så har jeg zoomet sakt ut til 70mm for så og slippe utløsern. Beej80 har et med bare opraen men syntes ikke det gjør seg så bra

Men setter pris på tilbakemeldinga, så kanskje jeg stikker ned en tur i natt og tester litt mer med bare operaen.Tenkte også teste andre vei, men med at jeg starter og zoome?

Flere som har noen innspill?

 

Stian

Endret av Stian84
Lenke til kommentar
Syns kranene/blokkene til venstre tilfører en fin symmetri til operaen på høyre side.

Ganske så enig.

 

Velprøvd teknikk, men spriter opp det som ellers ville blitt nok et operabilde (snakk om å sitte i glasshus, jeg var der nede i går selv og tok "nok et operabilde").

 

Operabygget ble kanskje en tanke overeksponert, men ikke mye for mye. Resultatet ble ganske OK det.

Lenke til kommentar

Det er jeg som har dratt litt i spakene, syntes det ble litt mer liv i bildet av og dra fram litt lys i selve opraen..Orginalt så var det nok riktig eksponert,men det ble ikke noe skrive hjem om syntes jeg..så derfor en tanke overeksponert. Har vel vært der nede et par 10-20 ganger

og prøvd og komme på noe nytt som ikke er oppbrukt..hehe

Men tusen takk for tilbakemeldinga.

Lenke til kommentar
Absolutt lovende. Dersom det fyller kriteriene for å delta i nattkonkurransen bør det absolutt tas med der (om du da ikke har gjort det allerede).

 

Det er tatt før snøen kom så får nok ikke vært med på den gitt,,men takk for komentaren..

 

Stian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...