Gå til innhold

Ny tøff Ungdomsbåt.


Anbefalte innlegg

Hei!

Denne sommeren skal jeg kjøpe meg en ny båt. Jeg vil ha en båt som ikke er en ren speedbåt, men som likevell gir godt med knop. Altså, den kan være litt speedbåt-aktig, men det skal fortsatt gå ann a ha vertfall EN person oppi, og ta seg en fisketur.

Har en motor på 15 HK. så jeg trenger bare båten.

pris bør ligge på ca. 10 000.

Er dette mulig?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

With på rundt 10 fot med 15 hester på hekken gir godt med fart om den er godt vedlikeholdt, hvertfall båten. Der er det plass til et par jenter også :wee:

 

Bør forresten frarådes om det er mye dårlig vær i nærheten, da du blir søkkvåt selv av de minste bølger.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en minibuster fra ca -80 tallet

Har en selv, og kan ikke si at jeg er annet en svært førnøyd!

 

FOR: -Lite vedlikehold (aluminium :))

-Høy fart på liten motor ( 24 knop på 15 hk)

-Gode egenskaper i sjøen

-Bruktverdien holder seg

-Lettere enn man skulle tro

 

MOT: -Ikke verdens peneste båt... :p

 

Lykke til med kjøpet :)

 

-sommerz

 

EDIT: båten er 12 fot lang og i tillegg en ganske god fiskebåt.

Endret av sommerz
Lenke til kommentar
Har du planer om å finne en båt som skal gå fort med 15 HK som ikke er speedbåt?

Da tror jeg du må lete en stund.

Hva med årsmodell? Farge?

Du sier at det ihvertfall må gå ann å ha en person oppi.. Tenker du da på en i tillegg til deg?

 

ja, en i tillegg til meg;)

Lenke til kommentar

bare sånn for å legge til til de som missforstod... Jeg kan ha en båt som er ganske speedbåt-aktig, MEN da må den være god og å kjøre. og ikke stor fare for velt. skal også ha en person ekstra oppi. altså. minst 2 pers:P

Endret av Tullemann
Lenke til kommentar

Du får se etter en Hurrycane 370 da. Det hadde jeg sommeren for 2 år siden, og koste meg kjempe mye :D

Plass til 2 stk, monter ett fett anlegg og du er på gang!

Følte jeg kom til å kantre mange ganger, men den holdt :) Hadde noen av mine sykeste turer på sjøen med den båten, men det skjedde aldri en ulykke. Og den er god å kjøre. Ligger fint og lavt i vannet, men det trengs litt kjøring før man blir vandt til hvordan man skal kjøre i bølgene uten å bli våt.

 

Men, With er jo også et godt alternativ :)

Lenke til kommentar
Du får se etter en Hurrycane 370 da. Det hadde jeg sommeren for 2 år siden, og koste meg kjempe mye :D

Plass til 2 stk, monter ett fett anlegg og du er på gang!

Følte jeg kom til å kantre mange ganger, men den holdt :) Hadde noen av mine sykeste turer på sjøen med den båten, men det skjedde aldri en ulykke. Og den er god å kjøre. Ligger fint og lavt i vannet, men det trengs litt kjøring før man blir vandt til hvordan man skal kjøre i bølgene uten å bli våt.

 

Men, With er jo også et godt alternativ :)

 

 

Jeg kommer vertfall til å ha 15 HK på en hurrycane da.. er det okey? Hvor fort vil den da vertfall gå?

Har en tohatsu 2-takt 2002 modell ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Yamaha 25 HK, husker ikke årsmodell.

Tror jeg fikk den opp i ca. 35 knop, men da var det vindstille og nesten tom tank, og selvfølgelig med bare meg oppi.

 

Hvor fort den vil gå med 15 HK vet jeg ikke, men du kan se litt rundt på blant annet finn.no, men jeg vil da anbefale å trekke fra et par knop, da de fleste plusser på litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...