Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Astra G, frontsett rundt 3k

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal bytte ut fronthøyttalerne i astraen min. Den lokale bilstereoforhandleren annbefalte disse: http://www.emphaser.com/data/speaker/composuk.pdf Både konstruksjon og spesifikasjoner ser greit ut, påkostet men rimeligere siden merket er litt ukjent. Får de til rundt 3500,-.

Ble 6.5" emphaser. Må til hele 4 adaptere per side for å få det til å passe uten at vinduet blir blokkert.

Edit: oppdatering

Endret av Jann - Ove
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og da var elementene bestilt. Elementene kommer vel på fredag, og adapterne tidlig neste uke.

Demontering for å komme til er forøvrig en storjobb på disse astraene. Må av med omtrent alt på dørene.

Nå lurer jeg på hvor jeg skal gjøre av delefilteret, og hvordan jeg løser det med kabling fra det opp til diskanten - tror ikke jeg kan bruke orginalkablene der.

Skrevet

3500,- inkludert adaptere og frakt, hos lokal forhandler. Siden det er snakk om 500,- bare i adaptere, så kommer jeg ikke så ille ifra det, kansje blir det enda billigere om jeg får litt avslag, men det vet jeg ikke før jeg får pratet med rett person hos forhandleren. Rett adapter var heller ikke å oppdrive på nett.

Litt av greia med elementvalget er at det skal fungere bra uten sub og bakhøyttalere. Bakhøyttalere orker jeg ikke bytte siden det er så utrolig mye jobb, og sub har jeg ikke plass til. At de i tilleg er forholdsvis solide er og en fordel siden baksiden står utenfor værtettingen.

Alternativene var JBL og Polk. Det jeg har hørt av og om Polk tidligere passer ikke med hva jeg foretrekker, og JBL hadde blitt vesentlig dyrere. Rockford og Infinity passer heller ikke med hva jeg er ute etter.

Bilstereo er ikke det jeg kan mest om, derfor hører jeg på annbefalingen til den lokale selgeren siden jeg vet han har peiling. Det er ganske vanskelig å finne objektiv info på nett siden det virker som om alle er ute etter frontsett som er billige og kan spille høyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...