Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anngående menneskers samvittighet


Gjest Guest_Kristina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Kristina_*

Har problemer å fortelle om det jeg har opplevd. Men har gått til lege, som har forklart meg at jeg har møtt en klar psykopatisk mann.

 

Har hatt et emosjonellt forhold som har kommet og gått og kommet og gått, for å si det sånn. Han bor på andre kanten av landet. Han vil meg ikke godt, kun vondt, manipulerer, lyver, provoserer og skader meg... osv... Det går på liv og død, for å si det sånn. Er veldig lei meg for det, siden jeg har hatt en spesiell kontakt med ham, og føler han gjør alt dette av følelser for meg. Det går innpå meg, og det er nok normalt kanskje?

 

Jeg vil ikke være fiender, med ham, men han vil være fienden min nå. Slik har han vært tidligere, for så å komme tilbake, når han skulle oppnå nye treff, og på nytt emosjonell kontakt. Jeg kan ikke for det, jeg klarer ikke å skru av og på følelser, og føler meg veldig trist av dette. Og uansett så skulle jeg ønske vi ikke var fiender, - det vet han, men han vil være fienden min nå. Uansett om vi ikke kunne være sammen, pga boavstand, så ville jeg ikke at det skulle bli fiendskapelig konflikt mellom oss.

 

Kristina :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaaah...du vet vel som vanlig best hvordan jeg og mine følelser fungerer, brutal_mann.

Sjangsen for at jeg har rett i dette tilfellt er over 90%. Ikke fordi du er du, men fordi vi alle er mennesker og handler mer etter bestemte mønster enn hva en liker å innrømme.

 

@TS

 

Så lenge han påvirker ditt humør så kreftig negativt som han gjør så BØR du la det komme til fiendeskap mellom dere. Mao du bør drite en lang faen i han.

Lenke til kommentar
Sjangsen for at jeg har rett i dette tilfellt er over 90%. Ikke fordi du er du, men fordi vi alle er mennesker og handler mer etter bestemte mønster enn hva en liker å innrømme.

 

Mulig det, men jeg er jo ikke som noen andre, vet du ;)

 

 

@TS

 

Så lenge han påvirker ditt humør så kreftig negativt som han gjør så BØR du la det komme til fiendeskap mellom dere. Mao du bør drite en lang faen i han.

 

Det er jeg faktisk helt enig i. Jeg vet det ikke lett å snu følelser, men det beste her er nok å fokusere utelukkende på alt det vonde og slemme han har gjort mot deg, glemme det du liker ved ham, og bare huske på at han ikke har noe godt å tilføre deg og ditt liv.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Kristina_*

Følelser er ikke lett å bare drite i. Jeg vet ikke hva jeg skal føle for ham, selv om han gjør meg vondt, så vet jeg ikke hva jeg skal føle.... Vi har vært dypt emosjonelle med hveandre, og følelsene er vanskelige.

 

Han vil meg ikke godt nå. Han har satt meg ovenfor en "trussel". Jeg prøver å gjøre det beste ut av det, og jeg ønsker ikke at meg og han skal være fiender.

 

Jeg har problemer å takle måten han behandler meg på, og komme over dette. Men følelser er nok ikke lett for noen heller? .... Lettere å si til meg at jeg bare ikke skal tenke på ham, og glemme ham... enn det er for et menneske å bare glemme.... Sånn er det med meg også, kan lett si til folk at man skal glemme å tenke på ting, men lettere sagt av meg enn gjort.....

 

Vi mennesker er kompliserte vi :)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at du skal glemme ham, for det er å be om det umulige. Men jeg mener du bør kunne klare å skifte litt fokus. Altså prøve å tenke på det negative ved ham, og ikke det positive. La det gjerne gå til et punkt hvor dere faktisk blir fiender, sett hardt mot hardt, og ikke la ham utnytte din godvilje lenger.

Lenke til kommentar

Og for all del ikke hold på en slags romantisk tanke om at du kan forandre ham. Ser han ikke egne feil (og psykopater gjør ikke det, selv om de gjerne ber pent om unnskyldning eller på andre måter er innsmigrende når det passer dem), har han ingen grunn til å forandre seg.

 

Hvorfor i alle dager vil du holde på en "emosjonell kontakt"? Kom deg ut av dette forholdet så fort du kan (ja, jeg skjønner at det er lettere sagt enn gjort), han er ingenting å samle på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...