Gå til innhold

Aske på Armen (korttriks)


Kaiz33r

Anbefalte innlegg

Hei! Fortiden har jeg blitt besatt av korttriks. Jeg kjenner en fyr som heter Ruben Gazki

som er en illusjonist/sjonglør og slike ting. Han gjorde et kort triks, der en person trakk et kort. Så brant han det, og smørte asken ut på armen. Så sto det akkurat det kortet som personen trakk, som f.eks Kløver 3.

 

I forrige uke, var jeg på tur med Glavox ( et kor ), og vi reiste sammen med han til Spania. La meg forklare hvordan jeg oppfattet trikset hans.

 

1. Får en fra publikum til å stokke en kortstokk.

2. gir den til tryllekunstneren.

3. trekker ut et tilfeldig kort, i dette tilfelle, Spar 2.

4. Tryllekunstneren holder kortet med bilde siden mot publikum og sier: "Dette kortet er ikke merket på denne siden!".

5. Snur kortet, så han ser at det er spar 2, og sier: "ikke på denne siden heller".

(OBS: Trikset har nok noe med dette å gjøre.)

6. brenner opp kortet.

7. tar asken fra det brente kortet og smører ut på armen.

8. Nå, etter at han har smørt ut asken, står det med mørk skrift "Spar 2".

 

Skjønner ikke dette trikset! Er utrolig kult! Selfølgelig har det noe med at han får vite kortet, men jeg har ikke sett at han gjør noe med armen, smører på ett eller annet før. Men jeg vet ikke!

 

Håper noen vet hvordan man gjør dette. og er uendelig takknemlig for hjelp!

 

Hilsen Simon!

Endret av Kaiz33r
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig har han smurt noe på armen før framføringen. Det finnes mange korttriks der du kan få en tilfeldig person til å trekke det kortet du har lyst.

 

Kjenner en fyr, gjennom en venn som driver med korttriks. I følge vennen min kan han jukse som en hest i poker :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En litt gammel tråd, men allikevel: EMS15 har rett.

 

Man skriver f.eks. "k3" (evt. kløversymbolet) på armen med såpe. Deretter er det bare å velge å vrake mellom alle måtene man kan få noen til å velge det kortet du vil. Brenn kortet, strø asken over armen og blås av. Enkelt og imponerende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...