Gå til innhold

Norton AV 2002 / Win. XP Pro


Skrue

Anbefalte innlegg

Har fått et pussig, og irriterende problem ved oppstart av maskinen.

Som overskriften viser, kjører jeg Norton AV2002 og Win XP Pro. Normalt har maskinen bootet på rundt 30 sek. inkl. NAV scanning.

Men nå viser det seg plutselig at Norton bruker vesentlig lengre tid til å "tygge" seg gjennom "sin" del av det hele, og står som disabled på taskbar i omtrent ett minutt?

Og dermed får jeg ikke gjort noesomhelst annet før dette er ferdig!

Har ikke gjort vesentlige endringer i hw / sw i det siste. Har noen et tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk skal dere ha, begge to!

Da fikk jeg i det minste svar på at dette er "normalt"!? Men som jeg nevnte, jeg opplevde det ikke slik de første dagene etter installasjon av NAV? Har dere samme erfaring?

Én ting som faktisk slo meg akkurat nå, er at dette kanskje har sammenheng med overgang fra kabel til ASDL? Har nettopp skiftet, men har fortsatt begge oppkoblinger disponible. Mulig at jeg gjør en test med kabeloppkobling siden, bare for å eliminere den muligheten.

Lenke til kommentar

Har nå forska litt videre på problemet, og gjort en interessant oppdagelse:

Ved oppkobling via kabel, var NAV ferdig etter ca 15 sek. Tilbake på ADSL, gikk det ett minutt og ti sekunder!

Jeg begynne å lure på om firewall-opplegget til Telenor ADSL har noe med dette å gjøre?

*Sjekker*

 

Maroder_S: Hva slags oppkobling bruker du? Tør jeg gjette på kabel eller ISDN?

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-01-21 21:46, Skrue skrev:

Har nå forska litt videre på problemet, og gjort en interessant oppdagelse:

Ved oppkobling via kabel, var NAV ferdig etter ca 15 sek. Tilbake på ADSL, gikk det ett minutt og ti sekunder!

Jeg begynne å lure på om firewall-opplegget til Telenor ADSL har noe med dette å gjøre?

*Sjekker*

Nei, det gjorde ingen forskjell med å disable dette :sad:


Maroder_S: Hva slags oppkobling bruker du? Tør jeg gjette på kabel eller ISDN?


Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-21 21:59, Maroder_S skrev:

Nei, du tør ikke gjette på det, for jeg bruker ADSL fra NextGenTel.


Hvis det henger sammen med ruteren din eller noe, kan det nok fikses på et vis.


*lage mat*


 

Vel bekomme! Pizza?

 

Ok, det KAN bety at problemet er relatert til Telenor?? Mulig jeg slenger ivei en mail til helpdesken der.....

Lenke til kommentar

Nei, lager ikke pizza så ofte. Det tar mye tid, også har jeg noe i mot sånne ferdigpizzaer a la Grandis, fortrinnsvis fordi de består av 12,5% rent fett. Ikke at jeg drikker brus light eller dropper sjokolader og lignende til vanlig, men 60 gram fett på en halv time er mer enn hva jeg orker å tenke på at jeg skal trumpe i meg.

 

Gjør det av og til fordi det da.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-25 19:59, Ritz skrev:

Jeg har akkurat samme problemet!

fomatert/installert xp for to dager siden.

installerte nav2002..gikk helt greitt

kjørte full system scan, og etter det kom problemet med treg oppstart, over 2 minutt

bruker Telenor ISDN


Jøss, enda verre! Jeg for min del slipper da unna med 1.min og 20sek venting! Kanskje vi skulle prøve et annet AV-program? Nedtur i så fall, NAV2002 går jo for å være det beste..... Og funker jo greit ellers også, om det ikke hadde vært for den usannsynlig lange oppstarten...

Lenke til kommentar

On 2002-01-31 00:03, Skrue skrev:

drbass:

 

Bruker du ADSL fra Tullenor du også? Kunne vært greit å vite! En annen i denne tråden kjører NextGentel, og han har IKKE slike problemer!

 

 

Tviler på at deet er det som er problemet...jeg har akkurat samme problem som dere og jeg har "bare ISDN"

Tror det er generelt at nav 2002 bruker lang tid på å starte opp...jævli irriterende vist man har det travelt...ingen pc brukere liker å vente for lenge på at ting skal skje...finnes det noen andre virus progg som er bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...