Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke maskina til hente IP på trådløst nett.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg drevet å styrt med et problem en stund, men tenkte jeg skulle spørre meg til råds =)

 

Jeg har en nokså nyanskaffet ruter som simpelthen nekter å gi maskjinen min tilgang over trådløst nett. Tilkoblingen stopper alltid ved "henter IP"-steget.

 

Rutern funker derimot på kablet nett, og jeg har fått en Vista-PC til å fungere trådløst, NP.

 

Jeg har skrudd av kryptering og denne "802.1x Authentication" på ruter'n...

Har gjenoprettet maskinen til et tidligere tidspunkt.. Jeg fikk nemlig nettet til å funke tidligere. Men plutselig en dag, nei.

 

Har skrudd av AVG, Spybot, Windows Defender og Windows-brannmuren (Da klikket maskina av en eller annen grunn) ettersom jeg tenkte at en brannmur blokkerte rutern..?

 

Jeg har en Jensen AirLink 59300 trådløs ruter...

 

Jeg lurte på om noen hadde noen tips til hva som er mulig årsak til problemet, og hva som kan gjøres.

 

evig taknemmelig.

Endret av shusjord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er ikke noen feil med ruteren. Som vanligvis bruker man bare et antivirus og et antispy program i en datamaskin. Se her hva du har, AVG – Spybot – Windows Defender. Hvis du f.eks bruker Spybot da du må kaste Windows Defender og AVG Internet Security. Tips her er at du bare hiver den Windows Defender, og bruker Spybot + AVG Antivirus. Da løser du problemet. :cool:

Lenke til kommentar

EHM.. beklager, har skrevet feil i tittelen jeg :(

 

det er selvfølgelig ikke ruteren som er problemet.

Og å deaktivere Windows Defender løser ikke problemet, men jeg skal ta tipset til etteretning.

 

Jeg vil tro det jeg lurer på er; er det en brannmur som blokkerer ruteren min, og hvordan kan det ha seg når jeg har skrudd av nevnte brannmurer uten hell?

Lenke til kommentar
Jeg hadde prøvd å først manuelt configurere IP addressen i maskinen du har problemer med.

 

må ruteren være konfigurert til static IP da?

 

Ruteren bør være dynamisk. Sjekk 2 ting:

1) Prøver du å kople opp med riktig nettverksinterface? (det trådløse).

2) Sjekk at du har definert riktig SSID og at kryptering er slått av både på ruter og nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...