Gå til innhold

skal kjøpe ny 37" tv, trenger veiledning.


Anbefalte innlegg

Heisann, som topic skal jeg kjøpe ny tv. Har funnet ut at 37" er stort nok for min stue da jeg sitter ca 2,5 m fra vekken der tven skal henge. Selv om jeg ikke har satt meg så forferdelig mye inn i tv-verden har jeg av en eller annen grunn bestemmt meg for at jeg vil ha en samsung eller en sony.

 

Tven skal brukes til Pc (HDMI), xbox og riks-tv.

Jeg lurer også på dette med HD. Trenger jeg full-hd? Eller holder det lenge med 720p?

Prisen bør ikke overstige 7000 men er det snakk om et par hundre for mye bedre bilde etc blir det så klart vurdert.

Ønsker å kjøpe tven i butikk, er ikke skeptisk til nett eller noe men har en god kar jeg kan presse prisen hos.

 

Takker for alle svar:-D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff det er synd når tråder sporer av slik.... Skulle ikke være nødvendig.

 

Mitt tips til trådstarter er å gå i butikken. Be om å få teste forskjellige tv'er( i din prisklasse) med de kildene du selv skal bruke hjemme, eller vertfall kilder med tilsvarende kvalitet. Det var slik jeg gjorde det da jeg for en tid tilbake kjøpte meg tv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du ser forskjell på Full HD og HD klar - i den grad at full-hd ser grusom ut på TV-signal. Mye mer forstyrrelser. Spessielt Samsung sliter med dette. Analoge signaler er helt krise for en slik skjerm.

 

Og jeg tar meg gjerne en tur opp og henter oppsettet ditt, om du ønsker det. Betaler du reisen også? :)

Lenke til kommentar
Du ser forskjell på Full HD og HD klar - i den grad at full-hd ser grusom ut på TV-signal. Mye mer forstyrrelser. Spessielt Samsung sliter med dette. Analoge signaler er helt krise for en slik skjerm.

 

Og jeg tar meg gjerne en tur opp og henter oppsettet ditt, om du ønsker det. Betaler du reisen også? :)

 

Har både 50", 46" og noe mellom 20og30" og med sandfejord bredbånd signalene kan jeg ikke si at bildet er noe dårlig? Alle er Samsung, 50" er Plasma resten er LCD. Er litt dårligere bilde på 50"'en men den er 2 år tilbake modell så :p

 

Var igrunn NYDELIG signal da det sto 3-1 på skjermen HAHA. Branns stolthet? xD

Lenke til kommentar
Har både 50", 46" og noe mellom 20og30" og med sandfejord bredbånd signalene kan jeg ikke si at bildet er noe dårlig? Alle er Samsung, 50" er Plasma resten er LCD. Er litt dårligere bilde på 50"'en men den er 2 år tilbake modell så :p

 

Var igrunn NYDELIG signal da det sto 3-1 på skjermen HAHA. Branns stolthet? xD

 

Nei, men så er vel ikke de signalene så veldig analoge heller?

 

Dette underbygger dessuten ikke at Full-HD gir bedre bilder enn HD klar. Det er en seiglivet hype i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...