Gå til innhold

HJELP: Søkbart register på nettet?


Anbefalte innlegg

Hei! Har behov for å lage et søkbart register på nettet. Registeret må fungere slik at besøkende skal kunne legge inn forskjellige poster. I tillegg må det være mulig å søke etter postene for alle besøkende.

 

Litt mer utdypende forklart med et eksempel: Dette kunne vært et medlemsregister, hvor en la inn navn, bosted osv. Deretter må det være mulig via nettsiden å søke fram alle navnene som bor i f.eks. Oslo.

 

Jeg sitter på nettstedet og tilgang på MySql-database, men der stopper det. Har ikke nok peil på AJAX, PHP eller noe annet til å lage noe slik selv.

 

Hvordan kan jeg få til noe slikt? Finnes det noen freesource/maler/templates/programmer jeg kan ta i bruk?

 

Alle tips tas mot med takk!!!

Endret av oleff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste template-systemer (eksempelvis i PHP) er oppbygd slik at de gir brukere mulighet til å fylle inn informasjon i et webskjema, som så blir lagreet i databasen. Så utfordringen din blir vel å velge mellom alle de systemene som finnes.

 

NB! Husk hva Datatilsynet skriver om regstre og meldeplikt, se avsnittet Meldeplikt eller konsesjonsplikt?

Selv om du bare lager et medlemsregister så kan du (eller registereier) bli nødt til å forholde deg til dette.

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Jo, etter å ha skummet litt, finner jeg mange slike - og har da også kommet dithen at jeg har valgt ett jeg synes fungerer etter formålet.

 

Nå er neste spørsmål hvordan jeg får hentet ut data f.eks. etter hvilket fylke de ulike holder til i. Antar det er like mye templates å gå i her, så jeg får bare begynne å lete. Tar fortsatt gjerne imot tips!

 

Datatilsynet er ok - fint du minner om den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...