Skribenten_ Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 I den sene tiden har det vært en del stormfulle diskusjoner angående Microsoft sitt IT monopol. Og det har ikke vært noe mindre nå som EU har satt krav til Microsoft. Og mange sammenligner Apple og Microsoft som den gode og den onde. Jeg har vært Windows bruker hele livet, og kan ikke leve uten. Folk klager på at man får med seg Windows når man kjøper PC, men de glemmer at man pokker får med seg MacOS når man kjøper en Mac også! Jeg syns Apple lager flotte maskiner, og skulle kjøpe en imac, men selvfølgelig ville jeg installere Windows på den. Men nei da, det fikk jeg ikke lov til sa de, for da ville ikke garantien gjelde lenger. Hva f.... tenkte jeg. Her blir jeg faktisk tvunget til å bruke MacOS på datamaskinen, noe jeg apsolutt ikke ønsker. Aldri før har jeg blitt hørt at jeg er tvunget til å kjøre Windows. Greit nok tenkte jeg, men så fant jeg ut at når man installerer MacOS så får jeg med meg et dusin fjollete programmer som begynner på "i" alle sammen, som jeg overhodet ikke har lyst til å ha innstalert på maskinen, hva er dette fornoe tenkte jeg. Jeg har jo ikke lyst på alle disse greiene, og ikke kan jeg spille Spill på den heller! Jeg har også hørt at Apple har laget spesialisert hardwaren til Maccene slik at de best kjører med Apple sine egne programmer. Jeg trenger egentelig en forklaring på dette her, og hvorfor blir apple aldri nevnt under slike diskusjoner. i min meningen syns jeg Apple blir urettferdig satt i godt lys hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå