Gå til innhold

Tips til foto-spots i Bergen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

trådstarter gir ingen hint om hva han vil fotografere? alt?

 

panorama:

- gå opp til Rundemanen. Fløyen er oppbrukt.

- Fjell festning

- snike seg opp i toppen av skatteparadiset? (nytt digert høyhus i sentrum med skattefolk inni

 

sosialrealisme:

- utlendinger i alle aldre sjekker jenter i fnisealder: Torgallmenningen døgnet rundt (stygt av meg)

- afrikanere selge dop i Nygårdparken: kl 0800. De er tidlig ute disse narkomane.

- turister trøkke i seg laskebrødskiver på fisketorget (sommersesongen)

 

tragedier

- fisketorget

- fantoft stavkirke (ny, kopi av den som brant ned)

- Bergen rådhus. (arkitekten bor i Sibir?)

 

kultur

- bryggen (ikke så gammel som folk tror)

- grieghallen og teatret

- Håkonshallen med sidebygninger (veldig gammel faktisk)

- mye festlige små og store bygg i byen.

- lysekloster

- Ole Bulls tåpelige greier ute i Os.

- Kjempevisedassen (Harald Sæveruds villa med 14 dasser)

 

Praktbygg

- Telenorhuset

- Sundt bygget. (et must)

- Tinghuset med figurene. En god del innvendig også.

- UIB har et par fine. Mye saneringsverdig

 

sist men ikke minst:

 

Prosjekt:

- fotografere det gamle fengselet og kvartalet før det rives og ny lagmannsrett skal bygges.

 

ps. oppe i skogen bak Fløyen er det en festlig liten skogspark med trollfigurer. ikke dumt å fotografere. Ta med ungene :-)

Lenke til kommentar
Jeg har noen våte drømmer om å sodomisere Teateret i Bergen en dag. Mange kule skuptuerer så vidt jeg kan huske fra den tiden jeg var en knøttliten pode og gikk der med mormor.

 

Ja, Teatret har masse fine utsmykninger å ta bilder av, både utenpå og inni! Jeg jobber selv på teatret og har såeledes alle mluligheter for å ta bilder av huset, men jeg må si jeg synes det er vanskelig! Liksom ingen gode vinkler som er lett og komme til på, og å stå på altanen gir liksom ikke noe særlig det heller! Mans kulle kommet seg opp på taket, men det har ikke jeg fått til....

 

@ heljik:

 

Dette var et MEGET godt innspill!! Selvsagt burde jeg sagt et par ord om hva jeg ville fotografere, men jeg synes du taklet utfordringen bra! ;) Jeg synes du har kommet med mange gode tips. Så spesielt på "skatteparadiset" ( :tease: ) og forslaget om Nygårdsparken i 8-tiden, selv om jeg tviler på at jeg ville blitt tatt imot med åpne armer med kamera om halsen!

BTW: Sundt-bygget? Mener du at det er noe spesielt? Kan skjønne den figuren på toppen (ikke skyt meg for ikke å vite hva/hvem det er... innflytter!!), men resten av bygget er da ikke så spesielt?

Endret av magnus.o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...