Gå til innhold

Tips til foto-spots i Bergen!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om det er noen som har tips til steder det kan være interessant å ta bilder på i Bergen. Mangler litt innitiativ til å finne nye steder...

 

Noen som har et godt forslag? Gjelder forsåvidt til alle døgnets tider!

Endret av magnus.o
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om det er noen som har tips til steder det kan være interessant å ta bilder på i Bergen...Noen som har et godt forslag? Gjelder forsåvidt til alle døgnets tider!

Tja... hva med akvariet? Lenge siden jeg har vært der, men en bøling med pingviner som del av et bilde må da være helt sjef, evt andre dyr - men pingvinene er min personlige favoritt! :)

Edit:Trykkleif...

Endret av Vortex Surfer
Lenke til kommentar

Ai ai ai.... At jeg ikke har kommet på det selv er jo helt hårreisende! Tusen takk for supert forslag!

 

Kan jo dele et par forslag med andre også.... Jeg har vært ute ved Håkonshallen/festningen i sentrum et par ganger. Veldig fine motiver i skumringen og også på nattestid. Dessuten er som tidligere nevnt Fløien et godt utgangspunkt for mange typer bilder. Flott utsikt (herlig utgangspunkt for panoramabilder) og nydelig skog i området bak. På Gyldenprisområdet er det mye nedlagt industri med mange fine locations.

 

Dersom noen har andre gode ideer er de HJERTELIG velkomne her! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ai ai ai.... At jeg ikke har kommet på det selv er jo helt hårreisende! Tusen takk for supert forslag!

:) Morsomt hvis du legger ut noen bilder du evt tar derfra.

Må tilbake dit selv snart, har vel egentlig ikke vært der siden jeg gikk på barneskolen :cry: , så det er på tide snart...

Kameraet skal isåfall definitivt være med. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ta deg en ut utover på Askøy mot Herdla, mye fint å ta bilder av der. (helst sommerstid)

 

Går du oppover munkebotn i Sandviken, opp mot Sandviksbatteriet og videre oppover langsfjellet til stolzekleiven, der er det mange punkt du kan ta fine oversiktsbilder.

 

Nygårdparken er det alltid masse fint å ta bilder av på sommertid. Samme gjelder gamle Bergen som en Asbjeurn sier.

 

For makrobilder så er det en veldig fin botanisk hage ved hjellestad. Jeg har gått mye i Utnehagen ved Biskopshavn i ytre sandviken.

Lenke til kommentar
Bryggen er foresten også et morsomt sted å ta bilder. Her er et eksempel på det:

http://www.overlilights.no/Nattbilder/photos/_MG_3342.jpg

Yup - Bryggen er fotogen så det holder. Det bildet var bra, gjorde seg i svart/hvit med rød detalj. Skulle likt å se en versjon uten alt på sidene (er det Finnegården til venstre i bildet?). Hva med videre vinkel og 2-3 meter nærmere?

 

Ellers er det jo mange fine og trange smug i Bergen, lyset kan jo være et problem i disse så stativ er vel lurt her...

 

Hvordan er det med "nye" brannstasjonen, er den brukbar som "kulisse"?

Lenke til kommentar

Vortex. Takk for fin kritikk på bildet fra Bryggen. Har ingen videre linser enn denne, 17-35mm f2.8, men jeg er nok enig i at det hadde vært interessant å se hva det hadde gjort for bildet.

Holder på å flytte, så det blir nok ingen testing av steder før over helga, men kommer dere på noen fine steder så del med oss andre! :thumbup:

 

PS: Lover å teste et par av disse stedene i neste uke og dele et par eksempler!

Endret av magnus.o
Lenke til kommentar

Bryggen har mange motiver. Fra de rene turistmotivene av fronten til store og små detaljer i smauene. Ofte morsom lyssetting i skumringen. Kan også anbefale kirkene innvendig. Passer både med vidvinkel og tele (husk stativ) og lek om over/undereksponering.

Lenke til kommentar

Selv vaser jeg ofte rundt på Strandkaien, mye fint skrot som ligger der, i tillegg til at det kommer en del båter inn. Lønningen og mot Flesland er også fint.

 

Det kommer jo helt an på hva du liker å ta bilder av. For min del går det mest i landskap/natur og "boss" (sjeldent i samme bilde). De fleste landskapsbildene jeg er fornøyd med kommer desverre ikke fra Bergen, selv om jeg har et par naturbilder (gjerne dypt inne i en skog) som ikke er tatt langt unna. Lysekloster og skogene rundt der er fin for sånt (litt eventyrstemning).

Lenke til kommentar

Masse fine skummendebekker å ta bilde av på fjellet. Disse er tatt i Skredderdalen

 

normal_DSC_6599__[_1280x768_hvitt_vannmerke].jpg

 

 

normal_DSC_6602__[_1280x768_hvitt_vannmerke].jpg

 

Neste gang tar jeg med meg stativ og polariseringsfiltere, så jeg får lengre lukkertid. Begge disse er tatt "handholdt"

Endret av raystr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...