Gå til innhold

Multicom Compal KHLB2, kort og "preformance".


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
P8700 er bare 133mhz raskere enn P8600 (om jeg husker riktig). Har veldig lite å si. Skal du rendere i timesvis, vil du tjene noen minutter på det, ellers har det lite å si.

 

Jeg har turbo memory, men aldri brukt det. Så for meg var det iallfall ikke verdt det =)

 

Men det står at det gir lengre batteri tid, vet du noe om det? Tror jeg dropper det hvis det bare står på noen få minutter lengre eller noe sånt. Har ikke bruk for de "boost", greiene heller tror jeg.

Lenke til kommentar
Hvis formelen til Daudemann er riktig så er det:

320/500 = 0,64

√0,64 = 0,8

7200/5400 = 1,34

 

0.8 * 1,34 = 1,08. Så den 320GB 7200RPM harddisken er altså 8% raskere.

 

Men så for du mye mer plass for pengene med en 500gb hard disk.

Dette blir bare teori. I virkeligheten er det ikke helt sånn. Kan lønne seg å lese noen tester. For eksempel her.

Som man ser gjør Seagate Momentus 7200.3 det svært bra på lesing og skriving.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei. Jeg har nå hatt denne pcen i snart en uke og har nå begynt høre en "tikkelyd" i fra høgreside av pcen. Lyden høres viss det er stille i rommet og høres ut som en klokke som tikker i bakgrunnen. Lyden er ikke direkte høg, men når en først har lagt merke til den hører en lyden i bakgrunnen hele vegen. Lyden stopper viss pcen ikke er i bruk.

 

Det jeg lurte på er om det er flere som har denne erfaringen? Ettersom hd vanligvis lager en eller annen jobbelyd, men viss hden hadde jobbet konturnuerlig så tror jeg at jeg ikke hadde reagert, men ettersom det er en tikkelyd mer som "tikk tikk klikk tikk tikk" lyd så stusser jeg litt...

 

Pcen fungerer forresten ellers fint uten noen som helst problem..

Endret av fistersn
Lenke til kommentar

Det er ingen cd inne i pcen. HD ønsker jeg ikke å ta ut selv, av åpenbare grunner.

Når det gjeld HD som jeg har funnet ut er en Seagate så er det visst nok flere som har hatt samme problem med tilsvarende harddisk. Det skal vissnok i noen tilfeller være snakk om et problem med Seagate power-saving mode. Noe som Dell blandt annet har levert en firmware oppdatering mot, men da på en litt annen modell. Det finnes ikke noen firmware oppdatering til min hd.

 

Har prøvd et program som heter hdparm. Og i dette programmet deaktivert advanced power managment.Noe som fjernet lyden. Merkelige greier....

Endret av fistersn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...