thelberg Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Hei, Jeg har nettopp kjøpt en Mercedes 230 TE 1987 modell. (S 124) og har i den forbindelse 2 konkrete problemer: (1) Oppdaget at telleverket for km.stand og trippteller ikke beveger seg i det hele tatt. Selve speedometeret og alt annet virker helt OK. Det ser ut for at selve km-telleverket på en måte har fallt litt ned på høyre side, dvs. det ligger litt skjevt. Tror ikke det er gjort noe bevisst for å skjule kjørelengde, for km.stand nå i forhold til ved forrige EU-kontroll for 1,5 år siden er omlag 14000 km høyere - så det har nok skjedd ganske nylig. Er dette noe som relativt enkelt lar seg fikse, eller bør et verksted ta seg av dette? (2) Sikkehetsbelte på h. side bak sitter nesten dønn fast, og lar seg ikke trekke ut mer enn et par cm. Nå ser hele denne mekanismen hermetisk lukket ut. Hvordan kommer jeg til for å fikse dette?
agvg Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Kan du ta ut speedometeret så finnes det spesialfirmaer som bare driver med dette. Ellers kan du jo kjøpe ett brukt. Beltet kjøper du brukt eller nytt, og fikle med mekanismen selv kan fort gjøre det til en falsk sikkerehet.
PeerChristian Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Relativt vanlig at telleverket slutter å telle på disse bilene. Få tak i et brukt instrumentpanel. Lett å bytte, trekkes ut fra kortsidene av panelet, og så er det bare å koble fra speedometervaieren. Selve speedometeret og telleverket kan også byttes ut, men det er lettere å bytte ut hele greia.
thelberg Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Skrevet 16. mars 2009 (endret) Da blir det nok bytte av både instrumentpanel og beltet bak. (Hvis jeg får lagt ned den dømrade seteryggen...! Sitter dønn i lås, selv om setet er vippet opp... Får prøve med litt mer rå makt - kanskje ) Endret 16. mars 2009 av thelberg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå