Gå til innhold

Forslag til emner å diskutere i


Anbefalte innlegg

Med jevne mellomrom dukker det opp diskusjoner som har vært oppe for kun kort tid siden, de samme argumentene fyres av og man lærer ikke noe nevneverdig nytt.

 

Kunne det da vært en idé hvis det, i det man begynte å skrive på et nytt emne (opprette en helt ny diskusjon), ble foretatt et automatisk søk på forumet etter diskusjoner som fra før av vil kunne være relevante/akkurat det samme som en bruker ønsker å opprette en ny diskusjon for?

 

F.eks.:

 

Jeg vil lage en ny diskusjon vedr. om dataspill er skyld i skolemassakre...

Jeg fyller ut emnetittel og begynner å skrive innholdet til førstepost.

Etter få sekunder foretas det automatiske søket vha. av ord jeg allerede har rukket å skrive.

Sjangsene er store for at det jeg har skrevet i emnetittelen vil kunne brukes til å finne mange relvante søkeresultater + diskusjoner identiske til en man tenker å opprette.

Søkeresultat kan f.eks. vises i en liten boks ved siden av/under tekstfeltet man skriver i.

 

Visse diskusjoner har en tendens til å bli aktuelle i sammenheng med nyhetsbildet, som tilfeller med skolemassakre, og jeg synes det er litt kjedelig at nye diskusjoner blir dårlige fordi forumbrukere er leie av å diskutere en sak som de har brukt masse tid på å diskutere fra før av.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trenger jeg ikke, da retningslinjene for "Politikk og Samfunn", allerede konkluderer.

 

  • Vurderer om emnet har almen interesse, og om et innlegg her kan føre til debatt og opplysning.
     
     
  • Sjekker om det allerede finnes en aktiv tråd om emnet.
     
     
  • Tenker over formålet med posten, det vil si hva hun/han ønsker å diskutere eller spørre om og setter premissene for dette i det første innlegget.

Les mer.

 

Jeg er ikke uenig med deg at dette kunne vært en ide, men det er egentlig unødvendig om brukere bare søker og leser før de oppretter en tråd.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Problemet er bare at mange brukere ikke søker og leser uansett hvor mye retningslinjene er ment for å hjelpe en... Å forvente at de fleste forumbrukere er flinke til å manøvrere seg gjennom brukerdokumentasjonen, som foreligger, er å overvurdere. Slik jeg ser det...

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke imot det at man burde sette seg inn i retningslinjene. Man kan fremheve disse så mye man vil, det finnes mange som vil gå i gang med å poste uavhengig av disse. Dermed duplikat-diskusjoner.

 

Mitt forslag vil hjelpe mange av disse, og det vil også gjøre det lettere for ALLE å gjøre et kjapt søk under opprettelsen av en diskusjon.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...