Gå til innhold

Svindet av Playstation Store?


Gjest

Anbefalte innlegg

Rimelig dårlig første møte med å handle på Playstation Store får en si... :

 

Kjøpte Warhawk på www.videogamesplus.ca og mottok selvfølgelig en amerikansk versjon av spillet. Spilte det en stund og likte det veldig godt, og bestemte meg derfor for å kjøpe triple expansion pack. Var ikke vanskelig, lastet ned, installerte og satt Warhawk i for å kose meg. Fant en server med Omega Dawn (eller hva den nå heter...) expansion i gang, men fikk en beskjed om at jeg måtte ha expansion packen for å spille på serveren. Hva faen? Har jo nettopp kjøpt den, jo...

 

Etter litt søking på nett så har jeg kommet fram til at det er fordi jeg har en europeisk Playstation Store bruker, og fikk derfor en europeisk expansion pack som ikke virker med den amerikanske kopien av Warhawk. Er dog ikke 110% sikker på dette. Hadde trodd at oppdateringer og slikt var sonefritt akkurat som spillene?

 

Om jeg tar feil, så håper jeg noen kan forklare hva jeg må gjøre for å få det til å virke. For nå er jeg rimelig usikker på hva jeg skal gjøre, enten må jeg selge spillet og skaffe en europeisk versjon, eller så må jeg lage amerikansk bruker og kjøpe expansions der på nytt. Er litt synd å sløse bort de pengene, og dessuten vil jeg da ikke kunne få alle trophiesene på min europeiske bruker (Liker å ha forholdsvis komplett trofé-samling på de få spillene jeg har). Skal straks sende e-mail til customer service, for jeg føler meg svindlet.

 

Noen råd å komme med? Takker for alle svar!

 

 

EDIT: Skriveleifer...

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du går inn på US konto og laster ned der kan du fortsatt spille den på EU konto. Det er nok sikkert den eneste løsninga utenom å kjøpe et Eu spill.

Skjønner godt at du føler deg litt lurt her. På PS-store står det kun at du må ha warhawk for å kunne bruke den pakka. Står ingenting om hvilken utgave av spillet. Skulle vært slik som på buzz, der står det at du må eie disk med nr BCES00099. Hadde det stått det før du kjøpte hadde du sikkert sjekka og da unngått å kaste penga i dass.

Lenke til kommentar
Noen råd å komme med? Takker for alle svar!

 

Konklusjonen din er helt riktig, utvidelser og DLC til amerikanske spill må kjøpes ifra US Playstation-Store hvis de skal fungere.

 

Jeg må vel si at jeg tror ikke du vil møte så stor sympati for problemet ditt.

 

For spill med såpass høy "online" profil ville jeg vel uansett gått for Europeisk utgaven, for da tror jeg at man stort sett får en bedre nettverks ping mot sine medspillere og den som hoster spillet.

 

Edit:

Som JarlDR her sier så slipper du sikkert å starte på nytt i spillet. Men om det er regionen på PS3, Kontoen, eller spillet som bestemmer hvilke spillere du blir matchet mot ble jeg plutselig usikker på.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar
Noen råd å komme med? Takker for alle svar!
Som JarlDR her sier så slipper du sikkert å starte på nytt i spillet. Men om det er regionen på PS3, Kontoen, eller spillet som bestemmer hvilke spillere du blir matchet mot ble jeg plutselig usikker på.

Hvem jeg blir matchet mot spiller ingen rolle, er bare å ta en titt på pingen det. ;)

 

Om du går inn på US konto og laster ned der kan du fortsatt spille den på EU konto. Det er nok sikkert den eneste løsninga utenom å kjøpe et Eu spill.

Ville ikke det å kjøpe expansion på amerikansk bruker, for så å bruke på europeisk bruker, være såkalt "gamesharing"? Jeg bruker jo noe jeg ikke har betalt for på en annen bruker... (Selv om jeg ironisk nok har betalt for det...)?

Lenke til kommentar
Ville ikke det å kjøpe expansion på amerikansk bruker, for så å bruke på europeisk bruker, være såkalt "gamesharing"? Jeg bruker jo noe jeg ikke har betalt for på en annen bruker... (Selv om jeg ironisk nok har betalt for det...)?

 

Jeg har kjøpt Pain fra US og kun spilt det på Eu konton min i all tid. Også alt av ekstra ting jeg har kjøpt i senere tid. Tror ikke du blir tatt for gamesharing så lenge de blir spilt på samme maskin.

Lenke til kommentar

Det er da vertfall beroligende, får se hva jeg gjør. Skal sende e-mail til customer service nå og se hva de svarer.

 

EDIT: Nei, nå er det visst bare "Server is too busy" på hotmailen min. Får sende senere, da.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha fått forklart saken skikkelig, så fikk jeg tilbake pengene mine. :) Må si meg svært fornøyd med kundeservicen, hadde ikke regnet med at det skulle gå så glatt. Sjekket PlayStation Store i dag og der lå 90 kr.

Lenke til kommentar

Skal nok ikke gjøre samme feilen igjen, nei. ;)

 

Men noen som kan bevise at det er lov å kjøpe ting på en amerikansk account og så spille det på den europeiske? Burde jo være lov, men vet ikke om de vil kalle det gamesharing... Har ikke sett noen plass der det står det er lov...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...