MrBBs Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Skrevet 17. mars 2009 (endret) Så lenge det er ddr2 og ecc minne fungerer alt du putter i, men ikkje mer enn 512.. desverre =/ unreg. minne er ein forldel las eg på overclocking.net/forum... og ein trenger ekstra kjøling + luft på kjøleribba... Edit: Men vist eg mmå velge mellom: Vertex mtron mobi 3500 Kva kjøper eg da, ser like ut i ytelse, noken som vet anntatt levedit på dei? og anna nyttig info =) Endret 17. mars 2009 av MrBBs
MrBBs Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Skrevet 19. mars 2009 Noken som vet om det er mulig å køyre flere oppsett også? altså for eksempel kjøpe en eller 2 ssd, (raid 0 som os) og kanskje reid 5 til lagring, altså 2 raid i samme controller uten prob? og noken som veit kva kontrollern sin grense er på? (diskplass)
Agrop Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 skall gå kjøre flere raid setup. Men hvor på Dell siden fant du drivere? finner til Perc 6, men ikke perc 5
MrBBs Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Skrevet 19. mars 2009 har ikkje drivere, kontrollern ligger heime i posten, men kan jo alltid fiksest..Driver? tok meg 15 sec...
Agrop Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 fant selv, dell siden javla rotete. http://support.dell.com/support/downloads/...n&TabIndex= Min blei send fra usa i dag.
MrBBs Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Skrevet 22. mars 2009 mitt kort + kabler er nå komt, kjøpte på ebay ofc, tok 10 dager fra hong kong... venter nå på ocz vertex 30gb disker skal komme på den norske markedet, skal nok ha 2 stk
Agrop Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 OCZ Vertex diskene mine ligger på posten, får vel henta dem i morgen! amentio.no hadde 30gb disker på lager. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36376%3br:pg
MrBBs Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Skrevet 22. mars 2009 (endret) hmm, har bestilt kjøling og 2 ocz vertex disker nå 30gb dette skal bli bra Edit, glemte å kjøpe noke slik at eg kan feste diskene =/ lol jaja slik kan det gå.. Endret 22. mars 2009 av MrBBs
GullLars Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 (endret) Edit, glemte å kjøpe noke slik at eg kan feste diskene =/ lol jaja slik kan det gå.. Anbefalte festemekanismer for OCZ Vertex: -Ingen ting: Aka la de ligge løst og slenge. Ikke lurt dersom du skal flytte på kabinettet, siden de kan slå i stykker andre komponenter og overleve selv. -Gaffa: Dra en McGuyver og fest de til bakdøra eller en av sidene i kabinettet. -Strips: stips de fast i en av 5,25" eller 3,5" drivebay slotsa du har ledig. -Strikk: samme som strips -Hyssing: samme som strips -Tyggis? samme som gaffa Eller hvis du vil dra en "Mr. Fancypants" så kan du gå for en OCZ SSD mounting bracket 2,5" til 3,5" og så montere den igjen med 3,5" til 5,25". Det vil se hysterisk ut med en liten boks med 4 ganger så mye montering som sin egen størrelse. Eller hvis du skal ha flere og vil dra den helt ut, så kan du gå for en Chieftech Hotswap Cage, 4x 2,5" i 1x 5,25" slik som jeg gjorde. På foreldrene mine sin stue-PC brukte jeg gaffa, og det funka fint Endret 23. mars 2009 av GullLars
MrBBs Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Skrevet 23. mars 2009 hmm, vel, da har eg funne diskene som skal køyrest på controller'n men da er spm'et, hvor stor stripe vil lønne seg på ein ssd? kommer det an på raid controllern? køyrer 64kib no mener eg (eller var det 64kb? ) ser noken bruker 128, du GullLars, du er jo ssd guru, og har raid 0, noken erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå