Gå til innhold

Canon Eos 20D vs. Nikon D40


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er totalt nybegynner på speilrefleks markedet, og lurer på en ting.

 

Faren min skal selge sitt gamle Canon Eos 20D, og jeg kunne få det for 3000.

Er det et godt kjøp? Teknologien fornyer seg jo stadig, så kan jeg like gjerne kjøpe et nybegynner kamera, f.eks. Nikon 40D, og bli like fornøyd, eller vil Eos 20D fremdeles være et bra valg?

 

Håper på svar.

 

- Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg er totalt nybegynner på speilrefleks markedet, og lurer på en ting.

 

Faren min skal selge sitt gamle Canon Eos 20D, og jeg kunne få det for 3000.

Er det et godt kjøp?

 

- Morten

3000 var veldig mye...

 

Han har endel ekstrautstyr ja, men ser for meg at han vil bruke dette til et eventuelt nytt kamera.

Får prate med han å høre hva han kan slenge med på kjøpet hvis jeg velger å gi 2,5K.

Ville holdt meg til canon dersom faren din har mye ekstrautstyr... Ser ikke noe problem med å låne litt utstyr av hverandre... kameratskap kalles det ;)

Lenke til kommentar

20D og D40 er to vidt forskjellige kameraer som ikke har stort annet til felles enn at begge er digitale.

 

20D er em gammel sliter av en arbeidshest. Solid og stødig, men kanskje litt kjedelig, fordi det begynner å bli gammelt.

 

D40 er heller ikke en ny modell, men det er mye mer moderne. Til gjengjeld har det en helt annen byggekvalitet, og et mye mindre grep (mange vil sikkert si dårligere grep). Og så er det mer nybegynnervennlig.

 

Arbeidshesten er solid, mens det mer moderne nybegynnerkameraet er mer plastic fantastic.

 

Så spørsmålet er hva du er ute etter.

Hvis du er seriøst interesert i å fotografere vil jeg nok anbefale 20D, mens hvis du bare vil raskt i gang og ta litt bilder nå og da, da velger du D40.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...