Gå til innhold

Er hovedkort med integrert lyd og/eller Lan treigere?


Anbefalte innlegg

Hallo folkens!

 

Har en kollega som påstår at at hovedkort med integrert lyd er treigere enn hovedkort uten. Selv er jeg tilhenger av integrert lyd og lan på hovedkortet.

Stemmer dette?

 

Trodde hovedkort man må ha lydkort til ikke skulle være raskere enn de med integrert..... Men dette vet jeg ikke, så alle kommentarer er velkomne!

 

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kollegaen din har nok desverre rett...

Intergrert lydkort bruker mer CPU enn et PCI kort, hvorfor vet jeg ikke, men det har vel noe med at lyden prosseseres i CPU istedet for på lydkortet. Slik er det uansett og jeg har sett en del tester på akkurat det der.

Integrert LAN vet jeg ikke, men regner med at det samme gjelder.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig prossesseres lyden i CPU, (delvis iallefall) det gjør den også på lydkort som Audigy2 osv, tror nok ikke du finner et lydkort med "0% CPU Usage"

 

Men som sagt tidligere, så bruker ikke integrert lydkort noe mye CPU kraft, nForce2 lydkortet bruker 3% ved 24 voices load, Audigy2 bruker vel 1-2% <--- merker du den forskjellen på en 2.5ghz CPU, er du syk.

 

Men synes det er feil av kollegaen din å bringe opp dette, ved å si at hovedkort med integrert lyd er treigere enn andre hovedkort. Hvis du er en tilhenger av hovedkort med integrert lyd og lan, så gå for det.

 

 

Edit: la merke til at du ville ha link til tester. Dette er en bra test - (@Firingsquad.com) - Audigy2 vs. nForce2 Soundstorm - Der begge kortene ender opp med "Editors Choice" og 93% Score :D

Lenke til kommentar

Takk for linken, apollox!

 

Tror nok jeg fortsetter å holde meg til integrert lyd, lyden er iallefall bra på de hovedkortene jeg har erfaring med (Asus sine), og det er vel ikke tvil om at man får meget bra lyd for pengene (ref testen).

 

Investerer heller i grafikk enn lyd.... for den er som sagt bra nok.

 

:wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...