Gå til innhold

Har lyst til å lage egen nettside


Anbefalte innlegg

Heei,

 

jeg har veldig lenge hatt lyst til å lage egen nettside.

 

men vet ingen ting!

 

for det første hva må jeg kjøpe??

 

hvor kan jeg få det billigst??

 

jeg er 13år og kan ingen web-programering kan jeg fortsatt lage en nettside??

 

er det noen som har noen oppsett på hva jeg kan kjøpe?

 

eller finnes det noen pakker med alt du trenger til rimelig pris??

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les hvordan man lager web-sider, leste her for 2 uker siden: http://www.htmldog.com og jobber forsatt med design, tester ut og prøver alt mulig :)

 

Du kan sette kjøpe domene eller du kan sette opp en egen på pc-en men dette vil kun være til testing, så derfor kan det lønne seg å sette opp på pc-en slik at du kan teste alt mulig css/html koder uten å betale noe.

 

Når du har laget en bra side kan du kjøpe domene og laste det opp der og vise det til venner + familie :)

 

Og hvis du ønsker mere avansert koding med diverse løsningen og kule ting på hjemmesiden så er det Javascript (JQuery - mange kule koder her, også morsomme som gir kule effekter.) også har vi PHP som gjør ganske mye bra. Her kan du lage login side osv..

Lenke til kommentar

Du trenger et domene og en server, det finnes gratis domener som f.eks

MITTDOMENE.no-ip.org

 

osv.. sånne sub-domener.

Hvis du vil ha MITTDOMENE.com f.eks så må du betale ca. $10 i året.

Å leie koster litt forskjellig, alt fra 350kr i året til ... ja, mye :)

Bare google hosting så finner du sikkert noen pakke løsninger, men som de andre sa, du bør lære deg før du kjøper noe ettersom det kan stå ubrukt mens du betaler for det.

 

Last ned http://www.wampserver.com og installer det, bruk din egen PC som server mens du lærer deg.

Endret av Kapli
Lenke til kommentar

Du missforsto litt, når du har det på egen server hjemme så er det litt mere for testing osv... og når du kjøper domene så får du ALLTID med deg et sted du kan din web side på ved å laste opp de filene som web siden din bruker ^^

 

Men du kan også ha det hjemme men da bør pc-en stå på 24/7 og du bør ha en bra internett linje (ps. det kan ta mye nettlinjen din av og til)

Lenke til kommentar
og når du kjøper domene så får du ALLTID med deg et sted du kan din web side på ved å laste opp de filene som web siden din bruker ^^

 

Nei.

 

---

 

Til trådstarter. Start med å lær deg HTML. Lag deg en gratiskonto hos Home eller sånne gratistjenester, før du begynner å kjøpe domene og webhotell.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
og når du kjøper domene så får du ALLTID med deg et sted du kan din web side på ved å laste opp de filene som web siden din bruker ^^

 

Nei.

 

---

 

Til trådstarter. Start med å lær deg HTML. Lag deg en gratiskonto hos Home eller sånne gratistjenester, før du begynner å kjøpe domene og webhotell.

 

 

Jeg forstår ingen ting! jeg skjønner at jeg må lære meg HTML men gratis konto hos Home??

 

hva er Home og hva gjør de??

 

Må bare si dere er tolmodig!!

 

jeg er sikkert håpløs å lære noe!

Endret av superkaisa
Lenke til kommentar
Istedenfor å betale for en lagringsplass og domene du kanskje ikke vil få utnyttet, så kan du opprette et gratis webhotell hos dem. Google det og du vil få svar. Startet selv med websider når jeg var 12. Dette skal du nok klare.

 

Mener du san subdomain??

 

foreksempel www.MINSIDE.freedomain.com?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...