Gå til innhold

Digitalkamera primært til reising, geotagging?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har planer om en interrail-tur til sommeren og en jorda-rundt-reise våren 2010. Til disse turene trenger jeg et digitalkamera. Det jeg ser for meg er et kamera i klassen 1000kr-2000kr. En slik prisklasse er gunstig med tanke på lommebok og ikke minst muligheten til at det kan bli stjålet. Et lite kamera er å foretrekke. Har ikke veldig mange kriterier å komme med her, da jeg ikke helt vet hva jeg er ute etter. Oppladbare batterier hadde vært fint å slippe, slik at jeg slipper å ha med adapter og lader omkring. En annen kjekk funksjon å ha, vet ikke om det finnes eller om det er standard, er mulighet til å bestemme navnet på bildene. For eksempel Thailand_001, Thailand_002 osv. Har svært lite peiling på dette med geotagging, har lest at man kan få vite hvor bildene er tatt. Er dette en dyr eller avansert funksjon? Er det mulig å få noen anbefalinger ut ifra disse kriteriene?

 

Edit: Etter å ha sett litt rundt om Geotagging ser GiSTEQ PhotoTrackr™ Lite ut som et godt alternativ. Denne kan man kjøpe på Amazon for 74,95$. Mange som har hatt problemer med at den sprekker opp, men hvis man tar hensyn til dette fra første stund går jeg ut ifra at det skal gå bra.

Endret av EDB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på Canon Powershot A 590 is ( eller andre Powershot A ___is ):

 

Det bruker AA-batterier og SD minnekort (-billig. Du trenger mange).

Det tar gode bilder og koster ca. 1000,-kr.

 

Minnekort (SD), veske, batterier(AA) og evt. frakt kommer i tillegg til kamerapris.

 

Priser, spesifikasjoner, tester, ...: https://prisguiden.no/product.php?productId=89270

Omtale og vurdering: http://www.cameras.co.uk/reviews/canon-powershot-a590-is.cfm

 

Hvor viktig er egentlig geotagging?

-Du vil vel ha en viss anelse om hvor du har vært på de ulike tidspunkt?

Skriv en reisedagbok! -Den er kjekk å bla i senere i livet.

 

Kamera med geotagging er det foreløpig ikke mange modeller av, og ingen innenfor ditt budsjett.

 

God tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...