michael691 Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hei. Jeg har en fucka opp windows vista, (Alt funker men ikke internett/domene etc.) Og jeg har en recovery cd fra skolen som setter alt tilbake. MEN det går ikke ann å velge partisjon i recovery boot setting greia. Hvordan skal jeg gjøre det da? Jeg kan heller ikke gi det til IT ansvarlig fordi jeg har masse viktig innpå som jeg har vansker med å ta backup. Og de kommer bare til å slette hele driten. Vær så snill å hjelp. Det er uber viktig! Haster! Klarer ikke en dag til på skolen uten internett! edit: Her er feilmeldingen når jeg prøver å sette domene navnet til skolen Note: This information is intended for a network administrator. If you are not your network's administrator, notify the administrator that you received this information, which has been recorded in the file C:\Windows\debug\dcdiag.txt. The following error occurred when DNS was queried for the service location (SRV) resource record used to locate an Active Directory Domain Controller (AD DC) for domain "skole.bfk.no": The error was: "DNS name does not exist." (error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR) The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.skole.bfk.no Common causes of this error include the following: - The DNS SRV records required to locate a AD DC for the domain are not registered in DNS. These records are registered with a DNS server automatically when a AD DC is added to a domain. They are updated by the AD DC at set intervals. This computer is configured to use DNS servers with the following IP addresses: 192.168.0.1 - One or more of the following zones do not include delegation to its child zone: skole.bfk.no bfk.no no . (the root zone) Endret 9. mars 2009 av Prometherion
geir__hk Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Hei. Last ned mint eller ubuntu elns linux live-cd, og så kopierer du alle viktige filer på minnepenn eller ekstern disk. Har ikke oppskrift til hvordan kopiere til nettverkslokasjon, men har fått det til for et par år siden, så det går altså. Brenne CD kan du bare glemme pga cd-rommen allerede er okkupert av live-cd'n (operativsystem på cd). Men du kan løse det vha UNetbootin som gjør at du kan installere linux live-cd på minnepenn. Når du har fått dét til, så er det bare tut og kjør og brenne i vei. Husk å dekryptere filer i windows, for linux kan ikke hente frem/kopiere filer som er krypterte.
michael691 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Skrevet 9. mars 2009 Finnes det en annen måte? Er ikke stor fan av linux Blir vanskelig å backe up 45 gigabyte med filer når jeg ikke har ekstern HDD :/
PerB Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Er dette forårsaket av at du har "lekt" deg med domenebytte på maskinen? Og så kommer du ikke inn på skolens domene etterpå? Snakk med administrator (dataansvarlig for skole-PC) og be om hjelp der.
michael691 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Skrevet 10. mars 2009 Nei. Det er fordi jeg oppgraderte Vista til Windows 7 fordi Vista lukter hestehore. annyway så slettet jeg alt med skole cd'en, og begge partisjonene forsvant, gikk til IT og de skrev inn domenenavnet osv.
geir__hk Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Hm, nekte å bruke linux, ja vel. Men de 45 gigabytene med filer er vel gjerne av litt tvilsom karakter når du ikke vil snakke med IT-avdelinga (it-mannen)? Du trenger jo strengt tatt bare å ta backup av de viktigste filene, dvs dokumentene som er skolerelaterte - dét får du helt sikkert plass til på en minnepenn. Resten er bare å la fare avgårde med formattering. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå