Gå til innhold

Red rings of death - hvem skal jeg kontakte og hva koster reparasjon?


PBre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal alle 3 av klistermerkene på pakken? For på den siste står jo det "Kundens kvittering, denne kvitteringen beholdes av kunden som returnerer varen." Så jeg sjønner ikke? Skal jeg skrive under på alle de Invoice papirene?

 

Prøvde å finne mail kvitteringene men de er slettet.

Jeg mener jeg skrev ut alle papirer som jeg fikk på mail...var vel 3-4 invoice greier + kvittering sak.

Jeg skrev under på alle 3 invoice og la 1 i en plastlomme på esken.....kvitterings lappen beholder du som UPC sjåføren kvitterer på når han henter pakka.Når du har pakket klart

så bestiller du opphenting hos UPC....enten via nettet eller tlf (jeg bor rimelig sentralt på østlandet)

Uansett så vet nok sjåføren hva som skal gjøres da de henter en del xboxer....bare ha papirene klare og xbox pakket inn.Navn og adresse + et

saksnummer du skal ha fått skal også skrives direkte på pakka.

Endret av Spill&Dill
Lenke til kommentar

Du får tilbake nøyaktig den samme maskinen. Dette gjøres (har blitt gjort) i så stor skala at det er mest lønnsomt for dem å kun reparere maskinene. Det har også noe med garantier å gjøre, ettersom hver enkelt maskin har en unik seriekode som kan spores tilbake til butikk.

Lenke til kommentar

Du får tilbake nøyaktig den samme maskinen.

 

feil,i de FLESTE tilfeller så får man en "ny" maskin med en helt annen serienr og prod dato.

Skjedd med alle mine reklamasjoner,nå senest for noen dager siden.

 

Bytta mange xboxer? :p

Høres rart ut. Ettersom nesten samtlige av de første xbox 360'ene hadde dette problemet, her snakker vi millioner. Ser for meg at det deles i minst 4 kategorier hos Microsoft:

1.De som kan repareres ved å bytte enkelte deler (samme reparert.)

2. De som kan repareres men blir for dyre så det er bedre med ny maskin (ny box)

3. De som har moddet xboxen så garantien ikke gjelder. (ingen ny box)

4. De med ingen feil. (ingen ny box)

 

Blir rart om Microsoft skal spy ut nye maskiner bare for å rette på "red ring of death" problemet, da vil det lukte store produksjonskostnader lang vei. Målet for en hver bedrift med respekt for sin egen bunnlinje vil ALLTID være å holde produksjonskostnadene så lave som mulig, og inntjeningen på et maksimum.

 

Hva skjer når du oppdager en feil på mobilen? Jo du må sende den til reparasjon hele 3 ganger før du kan få ny. Da sliter jeg med å tro at det er noe likere hos Microsoft :)

Når det er sagt er det jo ikke umulig at man får mandagsxboxen flere ganger og nesten hver gang havner i kategori 2. Hovedpoenget er at jeg ikke tror de blindt sender ut nye.

Endret av davinci745
Lenke til kommentar

Du får tilbake nøyaktig den samme maskinen.

 

feil,i de FLESTE tilfeller så får man en "ny" maskin med en helt annen serienr og prod dato.

Skjedd med alle mine reklamasjoner,nå senest for noen dager siden.

 

Bytta mange xboxer? :p

Blir rart om Microsoft skal spy ut nye maskiner bare for å rette på "red ring of death" problemet, da vil det lukte store produksjonskostnader lang vei. Målet for en hver bedrift med respekt for sin egen bunnlinje vil ALLTID være å holde produksjonskostnadene så lave som mulig, og inntjeningen på et maksimum.

 

 

Bytta mange xboxer siden 2005 ja....3 eller 4 ganger.

Jeg skrev "ny" med annropstegn DVS at jeg har fått en annen maskin enn den jeg leverte men produksjons året har vært den samme. (ny serienr og prod dato)

Så MS "spyr" ikke ut NYE maskiner unødvendig nei.

Fordelen er jo at man får xbox i hus fortere enn om man skal vente på den man leverte inn.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte meg en Xbox Slim hos Expert i dag, og de ønsket å selge meg utvidet garanti for rundt 500 kroner. Selgeren spurte om jeg hadde hørt om RROD, og påstod at ved kjøp av Xbox Slim så gjelder ikke normal 2-års garanti dersom man får RROD fordi dette forårsakes av et virus, og man fikk kun fikset dette ved å ha expert sin utvidete garanti. Da kunne man enkelt betale 100,- og få en ny maskin i 3 år fremover. Dette kan da umulig stemme? Jeg kjøpte ingen utvidet garanti for å si det sånn!

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Xbox Slim hos Expert i dag, og de ønsket å selge meg utvidet garanti for rundt 500 kroner. Selgeren spurte om jeg hadde hørt om RROD, og påstod at ved kjøp av Xbox Slim så gjelder ikke normal 2-års garanti dersom man får RROD fordi dette forårsakes av et virus, og man fikk kun fikset dette ved å ha expert sin utvidete garanti. Da kunne man enkelt betale 100,- og få en ny maskin i 3 år fremover. Dette kan da umulig stemme? Jeg kjøpte ingen utvidet garanti for å si det sånn!

Selgere er noen rare skapninger. spesiellt de på elkjøp.

Lenke til kommentar

Det er vell dette de bruker all Expert/Elkjøp-kursingen til. Lære å hjernevaske kundene for endelig å få inn noen stakkars kroner på de ubrukelig garatiene sine.

 

Når det er sagt har de sikkert tjent en del på ukritiske folk, a'la de som vellvillig går med på å laste ned og betale for scam antivirus programmer for så å oppdage at det egentlig er et virus og at bankkontoen er tømt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det står på Microsofts hjemmesider at det IKKE er gratis å fikse RROD om standardgarantien på tre år er utløpt:

 

"Microsoft dekker reparasjoner som følge av tre blinkende røde lys på lysringen eller for E74-feiltilstanden i en periode på tre (3) år fra den opprinnelige kjøpsdatoen for konsollen. Hvis den treårige garantiperioden har utløpt, kan Microsoft reparere feil med tre blinkende røde lys eller E74-feiltilstand mot betaling."

 

... men hvor mye betaling det er snakk om, er ikke godt å vite.

Anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...