Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har noen problemer med oppgradering av Internet Explorer på terminalserver. Tilpassninger av IE vha policy og alt er på plass, men problemet er at når IE er oppgradert og noen prøver å trykke på en html link etterpå så kommer det opp en feilmeing om at serveren ikke vet hvilket program som skal brukes for å åpne linken.

 

Dersom jeg i ettertid får inn på internet options og trykker på "make IE default browser" så fungerer det for alle brukerne, men syns ikke dette er noen god og permanent løsning.

 

Det jeg lurer på er om noen vet om det faktisk er det at IE ikke lenger er default browser som er problemet, eller om det kan være andre årsaker. Syns jo det er litt merkelig at IE ikke skal være default browser etter oppgraderingen.

 

Har søkt på nett om det er en regkey eller noe som kan settes for å gjære IE7 til default browser, men finner ikke noe.

 

Takker og bukker dersom det er noen som har en løsning på dette :)

 

/steinih

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm det kan virke som om det ikke er noen lett løsning på dette.

 

La inn en post på ms diskusjonsforum også. Fikk svar fra en ms mvp, men han heller ville ikke gi meg svar på om det var en enkel måte å sette IE7 som default browser enten via registry eller policy. Blir en litt "grisete" løsning dersom jeg skal måtte logge inn på alle terminalserverne i ettertid og ette IE til default browser manuelt.

 

/steinih

Lenke til kommentar

Hei

 

Takk for svar.

 

Har sjekket .reg filen og ser at den endrer en del på file extentions og en del andre ting. Men det kan umulig være slik at det er så mange reg keys som må endres bare for noe så enkelt som å sette default browser. Siden den reg filen gjalt ie6 og winxp, så tror jeg nok ikke jeg tester den i mitt miljø.

 

/steinih

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...