Gå til innhold

Problemer med oppstart av Win XP


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et merkelig problem med windows. La først inn XP 32bit, og det virket greit. Men etter noen uker eller dager med bruk, klarte jeg ikke å starte opp windows. Den stopper opp på skjermbildet med windowsloading, eller den stopper ikke opp, den går bare kjempesakte og kommer aldri inn på windows. Jeg klarer å starte opp i sikkerhetsmodus. Etter dette installerte jeg 64bit, og det virket bra inntil det samme skjer igjen. Akkurat samme hendelseforløp og problem. Noen som har noen tips/løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hvert borti Acer PC`er som ikke har støttet en oppdatering av ACPI greier til batteriet i SP3.

 

Symptomene var at PC`en hang seg ved påloggingsbildet, men virket helt fint i sikkermodus. Det kan jo være noe annet snusk i SP3, men du finner det helt sikkert på forumet til produsenten din. Sjekk også at modellen støtter SP3.

 

Hvis du vil forsøke det vi gjorde så logg på i sikkermodus, gå til enhetsbehandling. Og deaktiver Microsoft ACPI under batteri.

Lenke til kommentar
Har hvert borti Acer PC`er som ikke har støttet en oppdatering av ACPI greier til batteriet i SP3.

 

Symptomene var at PC`en hang seg ved påloggingsbildet, men virket helt fint i sikkermodus. Det kan jo være noe annet snusk i SP3, men du finner det helt sikkert på forumet til produsenten din. Sjekk også at modellen støtter SP3.

 

Hvis du vil forsøke det vi gjorde så logg på i sikkermodus, gå til enhetsbehandling. Og deaktiver Microsoft ACPI under batteri.

 

Med maskinen er verken acer, eller en laptop.

Lenke til kommentar

Vekker denne til live igjen. Noen som har noen tips?

Jeg har nå formatert for tredje gang, og det samme skjer.

XP henger, og går VELDIG sakte i innlastingsskjermbilde, og kommer seg aldri inn i Windows. Jeg klarer å starte opp i sikkerhetsmodus. Når jeg starter maskinen får jeg feilmelding om at "overclocking failed" og noe med cpu-vifta, og jeg får valg mellom å gå inn i setup, eller laste defaultverdier. Det merkelige er jo at jeg aldri har overklokket cpuen. Denne tredje installeringen var t.o.m på en annen disk, så det er ikke disken som er feilen. Jeg skjønner det rett og slett ikke.

Når jeg tenker meg om fungerte den lenge når jeg fikk den. Eneste forskjellen jeg kan huske er at jeg har installert Flightsim 2004, med tilbehør. Kan det skape problemer??

Noen som har noen råd? Sinnsykt irriterende å måtte formatere og installere xp 3 ganger i uka..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...