Gå til innhold

Problemer med avatar skifting


Anbefalte innlegg

Er det berre meg som har problem å skifte avatar? Det skjer ingenting. Det einaste som skjedde var at avataren min blei mykje større. På kontrollpanelet står det at eg har skifta, men når eg leser trådar og sånt ser eg at det einaste som har skjedd er at avataren har blitt større.

 

Eg hadde eit liknande problem når eg skulle skifte avatar til jula.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til at den ikke endrer seg etter du har oppdatert er fordi nettleseren din allerede har lastet ned og lagret en kopi av den gamle avataren din på harddisken din. Hos alle nettsider du besøker for første gang vil nettleseren laste ned alt av grafikk og lagre dette slik at du slipper å laste ned den samme grafikken hver gang. Man kan spare masse båndbredde og lastetid på at nettleseren lagrer grafikken på harddisken din. Men nettleseren klarer ikke å oppdage om grafikken på serveren er endret/oppdatert hvis ikke filnavnene også blir endret. Så selv om avataren din har blitt oppdatert på serveren til Diskusjon.no, så vil nettleseren din fremdeles vise deg den gamle avatar din som er lagret på harddisk din. Når du trykker F5 i nettleseren så vil du tvinge den til å laste ned alt på nytt, og da vil den laste ned den oppdaterte avataren og vise denne hos deg.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...