Gå til innhold

[Løst]Dell Inspiron 1545 - vil denne maskinen fylle mitt behov?


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en ny PC, ettersom den forrige har takket for seg (sannsynligvis for godt). Har ikke lyst på Toshiba (hadde en dårlig en tidligere), HP (dårlige erfaringer) eller Acer (viften på min forrige drev meg nesten til vanvidd!).

 

Mine behov er å ha en ok maskin for tekstbehanling, surfing, avspilling av video og musikk, og avspilling av DVD. I tillegg bør den se noenlunde bra ut og ha en widescreen-skjerm på ca 15 tommer. Den bør heller ikke koste noe veldig mye over 5000.

 

Har funnet denne, men lurer på om den dekker mine behov: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...54503&s=dhs

 

1) Jeg er særlig bekymret for skjermkortet/grafikkortet, ettersom jeg har fanget opp noen negative kommentarer om det. Jeg har ikke spilt et spill siden C64 var på moten, så jeg trenger ikke noe veldig kraftig og har absolutt ikke behov for en gamer-sak. Men vil denne maskinen spille av videoer og DVD-er uten problemer?

 

2)Videre: Vil det være mulig å koble denne maskinen opp på en tv-skjerm?

 

3)Finnes det noen større bilder av denne maskinen enn de som ligger på Dell sine sider? Prøver blant annet å finne ut om det er en luke eller om det er et hjul som er plassert i fronten.

 

4) Dessuten. Kunne tenke med noe annet enn en helt svart maskin. Her vil det visst være muligheter for oppgradering til noe blått i stedet. Finnes det noen bilder av hvordan disse versjonene ser ut?

 

Blå med silke-finish [legg til 340.00 kr eller 18,-/måned-1]

Pacific Blue-farge med egen høyglans-finish legg til 0.00 kr

 

5) Vil en høyglans-finish gi problemer med fingreavtrykk?

 

 

Takknemlig for all hjelp og innspill i valget av min nye maskin!

Endret av nynytt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at selv den billigste maskinen en kan finne i dag vil dekke dine behov. Selv om denne maskinen ikke er av de raskeste vil den være fult kapabel til å spille litt eldre spill (feks aoe2) og spille av video.

 

Er ikke sikker på hva slags utgang det er på den pcen du har valgt, eller hva slags tv du har. Men, i prinsippet (så lenge du har en nyere tv) burde det ikke være noe stort problem å koble denne pcen til tven din.

 

En høyglansfinnish vil helt klart samle fingeravtrykk raskere enn en matt finish. Sitter selv på en MSI Wind med glansfinnish, og joda den samler avtrykk den.. Plager meg? Nei. Plager deg? Bare du vet :)

Lenke til kommentar

Takk for innspill, Bjarnemann. Tror det vil plage meg, så da får jeg velge mellom de tre andre alternativene. :-) Får prøve å søke meg frem til hvordan silke-finish ser ut...

 

Er det noen forskjell mellom disse skjermene - ser bare at den ene er CCFL og den andre er WLED? Hva i så fall er forskjellen og hvordan merkes den (om den er merkbar)?

 

15,6-tommers WXGA CCFL (1366 x 768) TFT-skjerm i bredskjermformat med TrueLife™ [inkludert i prisen]

 

15,6-tommers WXGA WLED (1366 x 768) TFT-skjerm i bredskjermformat med TrueLife™ [legg til 180.00 kr eller 9,-/måned-1]

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...