Gå til innhold

Ny tv - 37-40"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, planlegger jeg altså å kjøpe ny TV.

Setter max størrelse til 40", da jeg ikke kan se at jeg har behov for noe større.

TV'en blir hovedsaklig brukt til:

- Film

- Xbox 360

- sportssendinger (fotballkamper osv)

Jeg ser altså ikke så mye på "vanlige" sendinger, kun sport og diverse dokumentarer (Discovery o.l.)

Per dags dato bor jeg på studenthybel, og får kanaler via kabeltv.

Det jeg kunne tenkt meg av funksjoner er følgende:

- 24p-støtte

- 100Hz (evt. 60Hz-støtte for enkelte spill)

- min. 3x Hdmi-innganger (pc + 360 + div)

- Utgang for hodetelefoner (mulig dette er standard for alle, men dette er utenfor mitt kunnskapsnivå)

Lyd er ikke spesielt viktig, da jeg planlegger å kjøpe stereo/surroundanlegg.

FullHD/HD-ready er vel stort sett en smakssak mtp. skjermstørrelse, men alle anbefalinger blir tatt i betraktning.

Prisklasse 7-9000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis du ikke skal bruke den mye som pcmonitor med statisk arbeid er panasonic th-42px80 plamsa godt valg. god til sport og spill og film:D Sålenge du ikke spiller hele dager vell og merke

Takk for tipset, har faktisk vurdert den. Dog i 37", men prisforskjellen mellom disse er jo forsvinnende liten. Angående pc-bruk så blir det ikke statisk arbeid, det eneste er muligens en film e.l. av og til. Spille hele dager blir det nok ikke så mye tid til, så det skal gå bra. :)

Alt i alt, så er det mye som tyder på at det blir en PX80 jeg kommer til å investere i.

Skrevet
- Kabeltv er døden for Samsung Full-HD

- Sport går treigt.

- Film er bedre på Plasma.

Siste først, er plasma fortsatt overlegen LCD hva gjelder film - særlig på "mindre" skjermer (<46")?

Går sporten treig pga fjernsynet eller signalet inn (kabel)?

Og hva legger du i at kabel er døden for S-Full HD - at det er skadelig for apperatet eller at fjernsynet ikke evner å gjengi signalet?

:)

Skrevet
- Kabeltv er døden for Samsung Full-HD

- Sport går treigt.

- Film er bedre på Plasma.

Siste først, er plasma fortsatt overlegen LCD hva gjelder film - særlig på "mindre" skjermer (<46")?

Går sporten treig pga fjernsynet eller signalet inn (kabel)?

Og hva legger du i at kabel er døden for S-Full HD - at det er skadelig for apperatet eller at fjernsynet ikke evner å gjengi signalet?

:)

Filmelskerne sverger (fortsatt) til Plasma, ja. Dette går på naturlig fargegjengivelse samt uslåelig sortnivå. Sporten går treigt fordi skjermen er treig. LCD er treigt generelt sett, sett i forhold til en plasma. KabelTV er et dårlig signal. Samsung har fått mye velfortjent kritikk nettopp pga elendig bildebehandling. En Full HD Samsung på kabel TV uten noen dekoder mellom ser mildt sagt komisk ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...