Gå til innhold

Vente med å kjøpe skjermkort til etter aprillanseringen til ATI?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er i beita etter et nytt skjermkort, men hører at AMD/ATI skal lansere litt ny kos i starten av april. Dermed lurer jeg på om de dumper prisene rundt samme dato, eller om det er en tynn papirlansering som ikke vil få utslag i markedet før om lenge. Syns nemlig det er lenge å vente til april allerede, og om det går enda noen måneder før det skjer noe med prisene gidder jeg ikke vente.

 

Noen som kan anslå om det er noe vits å vente med å kjøpe nytt kort?

Om 4870X2 nærmer seg tre laken så tar jeg et slikt, hvis ikke ender jeg med et single 4870.

 

Noen som vet omtrentlig hvor de nye kortene vil legge seg i ytelse? Om de nye kortene kommer på market innen noen uker etter lansering, så kunne jo kanskje de vært interessante.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
normalt har det brukt å være ca 10-20% ytelsesøkning for hver nye grafikkprosessor som kommer...

For et refresh produkt så stemmer det ganske bra og det er rundt 20% økning med 4890 (eller hva den vil bli kalt) ryktene peker mot, men for et generasjons hopp som f.eks 3870->4870 er ytelseøkningen gjenre langt høyere.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Er i beita etter et nytt skjermkort, men hører at AMD/ATI skal lansere litt ny kos i starten av april. Dermed lurer jeg på om de dumper prisene rundt samme dato, eller om det er en tynn papirlansering som ikke vil få utslag i markedet før om lenge. Syns nemlig det er lenge å vente til april allerede, og om det går enda noen måneder før det skjer noe med prisene gidder jeg ikke vente.

 

Noen som kan anslå om det er noe vits å vente med å kjøpe nytt kort?

Om 4870X2 nærmer seg tre laken så tar jeg et slikt, hvis ikke ender jeg med et single 4870.

 

Noen som vet omtrentlig hvor de nye kortene vil legge seg i ytelse? Om de nye kortene kommer på market innen noen uker etter lansering, så kunne jo kanskje de vært interessante.

 

Det vil alltid komme noe nytt, Du kan jo vente på det nye kortet i April, noen uker etter lansering vil nok de andre synke i pris, men om det er en stor forskjell er ennå uvist.

Det spørs om hvor mye du er villig til å bruke for å få noe mere ytelse.

Dette er et kosnadtsspørsmål.

Men ikke ha for høye forventninger, Jeg vet ikke hva slags spec datamsakinen din er, det kan finnes andre områder som trenger mere fokus først?

 

Vennligst Hilsen Andreas

Lenke til kommentar

Specsa står i profilen:

AMD64 3000+ @ 2,35GHz m/ Thermaltake XP120 + 120mm PAPST

ASUS K8N-E DELUXE m/ Spire chipsetkjøler, 5500rpm

TwinMOS 2x 512MB + 1024MB RAM PC3200

XFX 7800 eXtreme 256MB GDDR3

 

MEN

 

Jeg kjøper en gammel maskin (som allikevel er tre år nyere enn min) av en kompis til en billig penge da jeg ikke tar meg råd til i7 systemet jeg egentlig har lyst på. Da blir det Core2Duo, vet ikke helt hvilken CPU, men regner med at det ikke er høyere enn E6800 elns. Blir en 4GB RAM og et RAID 5. Skjermkortet er veldig svakt da han jeg kjøper maskinen av ikke er en typisk gamer. Derfor titter jeg på et 4870 av noe slag. :) Mulig det blir way overkill med X2 når CPU'en er E6800.

Lenke til kommentar
Specsa står i profilen:

AMD64 3000+ @ 2,35GHz m/ Thermaltake XP120 + 120mm PAPST

ASUS K8N-E DELUXE m/ Spire chipsetkjøler, 5500rpm

TwinMOS 2x 512MB + 1024MB RAM PC3200

XFX 7800 eXtreme 256MB GDDR3

 

MEN

 

Jeg kjøper en gammel maskin (som allikevel er tre år nyere enn min) av en kompis til en billig penge da jeg ikke tar meg råd til i7 systemet jeg egentlig har lyst på. Da blir det Core2Duo, vet ikke helt hvilken CPU, men regner med at det ikke er høyere enn E6800 elns. Blir en 4GB RAM og et RAID 5. Skjermkortet er veldig svakt da han jeg kjøper maskinen av ikke er en typisk gamer. Derfor titter jeg på et 4870 av noe slag. :) Mulig det blir way overkill med X2 når CPU'en er E6800.

 

 

På en måte om du vil spare noen kroner på de som er i dag og se hvor stor forskjellen blir på prestandaen kan du jo vente til slutten av april/begynelsen på mai.

 

Men om du ikke ønsker å vente så lenge, så kommer du nokk garantert ikke bli skuffa:)

Det blir ikke så fryktelig stor forskjell denna gangen på prestandaen.

bare husk å sjekke at du har nok power og oppdater biosenene og programmvaren når du får den du vil ha:)

 

Hilsen Andreas

Lenke til kommentar
Sitter med en Hiper 580W nå, den burde holde i lange baner...

Hva er forresten poenget med å oppdatere firmwaren/biosen e.l. på skjermkortet? Så guiden din, men så ikke poenget med det. Gir det en ytelsesøkning, eller er det stabilitetsproblemer?

 

 

Har oppdatert guiden min nå.

 

Det skjer fra tid til annen, uansett skjermkort type eller hovedkort type at biosen som følger med ikke er så bra som den burde vere.

Da blir det litt kresj i systemet, og datamaskina yter langt dårligere en den burde, ved en oppdatering fjerner de mange "barnesykdommer". laga den guiden for å hjelpe folk med problemer å få orden på kortet og stabiliteten tilbake.

 

En hiper 580w er helt ok til det utstyret du har nå, men husk, desto eldre og mere brukt en strømmforsyner blir, desto dårligere blir den og.

 

Ønsker deg lykke til med den nye maskina du får og det kortet du velger:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...