Gå til innhold

Motorsport for en lettskremt far.. ;)


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå alltid drømt om å blåse litt støv av meg, men kommer liksom aldri igang.. Har blitt 37 og tobarnsfar, så nå er det vel på tide å få opp farten..

Jeg har prøvd litt MotoCross men jeg trives visst ikke så godt oppi lufta.. og heller ikke i steinrøysa inni skogen.., og liker nok at det er asfalt og ikke jord på veien. GoKart har jeg også prøvd såvidt, men mest sånne leiekarter innendørs. Hadde en dag på Vålerbanen i fjor med litt heftigere leiekarter og det var veldig artig! :) Satt også på noen runder i en "Tiger" der (type "Super Seven"). Heftig, men kostbart..

 

Spørsmålet er egentlig: Hva gir meg mest moro for penga? Antar GoKart utmerker seg greit der, men hva med Supermotard, eller Road Racing? (kun erfaring fra moped i gamledager.. ja og så litt crosser i sommer da) Vi snakker selvsagt ikke om ambisjoner om mesterskap og greier, men mer sånn "Old Boys" stil..

 

Holder til i Drammen, og egnede anlegg bør finnes ikke så mange halvtimene unna..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Ta deg en kikk innom gokart tråden her i motorsportdelen av forumet =)

Jeg anbefaler iallefall gokart, så kan du ha med deg ungene å kjøre fra de er 7 år, og du kan selv kjøre. Er jo helt topp

 

I gokart er det nå 2 klasser som kjører old boys løp faktisk, yamah med 100 kubikks motor, og KZ2 med 125 kubikker med 6 trinns kasse.

 

Forskjellen fra old boys til young er vekta og minimunsalderen. Minimumsvekta er satt opp 10 kg og minimumsalderen i KZ2 er satt opp til 35 år.

 

Begge disse klassene må løpes i gang. KZ2 er jo dyrest å holde, og egentlig ikke noe nybegynner kart.

 

Yamaha er fin klasse, men det som er enda bedre er Rotax Max hvor det kjøres en 125 kubikks motor med selvstarter. Er mange oppi 30-årene som kjører i denne klassen.

 

Ser du bor i drammen.. Da er jo Andebu ett alternativ.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...