Gå til innhold

Ang. HDMI adapter til xfx 285 kortet mitt.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå endelig fått xfx 285 kortet mitt. Men jeg syntes ikke helt at jeg får utnytta 24 tommer full hd skjermen min, kan jeg kjøpe en dvi til hdmi adapter som passer til dette kortet? vil jeg se et klarere og bedre bilde da eller vil det bli det samme som igjenom dvi vga kabelen?

 

Om det finnes en sånn adapter som gjør om vga til hdmi og som passer til dette kortet hadde jeg blitt takknemmelig om noen kunne sendt en link til dette produktet

 

Takk for alle svar:)

 

mvh

 

Lars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVI til VGA-adapter er i de få tilfellene jeg har vært ute for dette, noe ustabil.

 

DVI er en digital inngangstype, VGA en analog. Jeg vil nok anbefale deg å enten bruke DVI-DVI mot skjermen din, eller kjøpe en DVI-HDMI-kabel (DVI og HDMI er i praksis det samme bare at DVI ikke sender lyd) hvis skjermen din bare har HDMI-inngang. På denne måten skal normale skjermer/TVer autodetecte oppløsningen som PC-en sender ut.

Lenke til kommentar
DVI til VGA-adapter er i de få tilfellene jeg har vært ute for dette, noe ustabil.

 

DVI er en digital inngangstype, VGA en analog. Jeg vil nok anbefale deg å enten bruke DVI-DVI mot skjermen din, eller kjøpe en DVI-HDMI-kabel (DVI og HDMI er i praksis det samme bare at DVI ikke sender lyd) hvis skjermen din bare har HDMI-inngang. På denne måten skal normale skjermer/TVer autodetecte oppløsningen som PC-en sender ut.

 

 

Ok, men kan du sende en link til en side som selger dvi-hdmi kabel? kan du sende en link? har kun funnet sånne til kamraer og til Ati kortene:/

Lenke til kommentar
DVI til VGA-adapter er i de få tilfellene jeg har vært ute for dette, noe ustabil.

 

DVI er en digital inngangstype, VGA en analog. Jeg vil nok anbefale deg å enten bruke DVI-DVI mot skjermen din, eller kjøpe en DVI-HDMI-kabel (DVI og HDMI er i praksis det samme bare at DVI ikke sender lyd) hvis skjermen din bare har HDMI-inngang. På denne måten skal normale skjermer/TVer autodetecte oppløsningen som PC-en sender ut.

 

 

Ok, men kan du sende en link til en side som selger dvi-hdmi kabel? kan du sende en link? har kun funnet sånne til kamraer og til Ati kortene:/

 

Du får kjøpt slike på enhver elektrobutikk egentlig. Kjøp en på Elkjøp så kan du returnere en hvis det ikke funker.

 

Av nettbutikkene har f.eks. Multicom dette. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...101042;r:kelkoo

 

For å spørre deg litt nærmere. Er det slik at skjermen din ikke har DVI-inngang, og hva mener du med at du ikke får utnyttet skjermen, at du ikke får kjørt 1920 x 1080?

Lenke til kommentar
DVI til VGA-adapter er i de få tilfellene jeg har vært ute for dette, noe ustabil.

 

DVI er en digital inngangstype, VGA en analog. Jeg vil nok anbefale deg å enten bruke DVI-DVI mot skjermen din, eller kjøpe en DVI-HDMI-kabel (DVI og HDMI er i praksis det samme bare at DVI ikke sender lyd) hvis skjermen din bare har HDMI-inngang. På denne måten skal normale skjermer/TVer autodetecte oppløsningen som PC-en sender ut.

 

 

Ok, men kan du sende en link til en side som selger dvi-hdmi kabel? kan du sende en link? har kun funnet sånne til kamraer og til Ati kortene:/

 

Du får kjøpt slike på enhver elektrobutikk egentlig. Kjøp en på Elkjøp så kan du returnere en hvis det ikke funker.

 

Av nettbutikkene har f.eks. Multicom dette. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...101042;r:kelkoo

 

For å spørre deg litt nærmere. Er det slik at skjermen din ikke har DVI-inngang, og hva mener du med at du ikke får utnyttet skjermen, at du ikke får kjørt 1920 x 1080?

 

Hei, jo får ha innstillingen 1920x1080 men og benytte en hdmi kabel har jeg fått høre at man får et enda klarere og bedre bilde. Skjermen har DVI og HDMI inngang.

Takk for linken

Lenke til kommentar
DVI til VGA-adapter er i de få tilfellene jeg har vært ute for dette, noe ustabil.

 

DVI er en digital inngangstype, VGA en analog. Jeg vil nok anbefale deg å enten bruke DVI-DVI mot skjermen din, eller kjøpe en DVI-HDMI-kabel (DVI og HDMI er i praksis det samme bare at DVI ikke sender lyd) hvis skjermen din bare har HDMI-inngang. På denne måten skal normale skjermer/TVer autodetecte oppløsningen som PC-en sender ut.

 

 

Ok, men kan du sende en link til en side som selger dvi-hdmi kabel? kan du sende en link? har kun funnet sånne til kamraer og til Ati kortene:/

 

Du får kjøpt slike på enhver elektrobutikk egentlig. Kjøp en på Elkjøp så kan du returnere en hvis det ikke funker.

 

Av nettbutikkene har f.eks. Multicom dette. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...101042;r:kelkoo

 

For å spørre deg litt nærmere. Er det slik at skjermen din ikke har DVI-inngang, og hva mener du med at du ikke får utnyttet skjermen, at du ikke får kjørt 1920 x 1080?

 

Hei, jo får ha innstillingen 1920x1080 men og benytte en hdmi kabel har jeg fått høre at man får et enda klarere og bedre bilde. Skjermen har DVI og HDMI inngang.

Takk for linken

 

Ok, for å få det på det rene: Bildet ditt blir IKKE bedre om du bytter fra DVI-DVI til HDMI-HDMI eller DVI-HDMI. Om det blir bedre hvis du bytter bort DVI-VGA vet jeg sannelig ikke, men jeg tviler.

 

Hvilken skjerm har du? Det kan ikke være at det er dens kontrastnivå og bildebehandling det står på?

 

Edit: Ser i profil at du har en Benq-skjerm. Disse skal vel normalt være helt greie, men ofte så er budsjettmodellene noe svakere enn de litt dyrere modellene på det generelle bildet.

Endret av S3Current
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt greia. Har skjermen din kun VGA + HDMI port? Og ja du vil få finere bilde ved å bruke digitale signaler DVI - HDMI adapter hvis det er tilfelle.

 

''greia'' er at jeg lurer på hvor man kan få kjøpt en dvi-hdmi adapter og lurer på om dette gir et bedre bilde;)

Lenke til kommentar

Mye rot her a gitt. Få noen ting på det rene

VGA - Analogt

DVI - Digitalt

HDMI - Digitalt (samme som DVI, men med lyd om man vil)

 

Kjører du VGA nå vil du få bedre bilde ved å bytte til en av de to digitale, om det er DVI eller HDMI spiller ingen rolle.

Kjører du DVI spiller det ingen rolle for bildekvaliteten å bytte til HDMI.

 

DVI -> HDMI adapter vil ikke gi noe bedre bilde.

 

Edit: Har skjermkortet ditt både VGA og DVI utgang, så bruk DVI. Du spurte etter "en sånn adapter som gjør om vga til hdmi". Tror ikke dette har noe for seg, og vet egentlig ikke om det finnes. Gå for digitalt du

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Hei, jeg har nå endelig fått xfx 285 kortet mitt. Men jeg syntes ikke helt at jeg får utnytta 24 tommer full hd skjermen min, kan jeg kjøpe en dvi til hdmi adapter som passer til dette kortet? vil jeg se et klarere og bedre bilde da eller vil det bli det samme som igjenom dvi vga kabelen?

 

Om det finnes en sånn adapter som gjør om vga til hdmi og som passer til dette kortet hadde jeg blitt takknemmelig om noen kunne sendt en link til dette produktet

 

Takk for alle svar:)

 

mvh

 

Lars.

 

 

Bruk en Dvi Kabel og en HDMI overgang eller en komplett kabel med DVI til HDMI, enkleste og beste løsningen, kjøp gjerne dette i en nerbutikk i tilfelle det er noe feil så det blir enklere å bytte, Type Hifiklubben, expert, elkjøp OL.

 

Hilsen Andreas

Endret av Nosst
Lenke til kommentar
Prøvde selv DVI til HDMI-overgang på min BENQ24" med Gtx285, men bildet ble faktisk noe verre med tanke på kontrast og lysstyrke. Kan jo ha noe med innstillinger å gjøre, men DVI fungerer iallefall perfekt i mitt tilfelle.

DVI=HDMI - lyd

 

Har fått med meg at du vet det der nå.

 

HDMI ble forsøkt ene og alene pga. at jeg har en billig DVI-kabel som synger på siste verset, samt en HDMI-kabel til overs. Og ang. bildekvalitet så ble dette merkbart verre med denne, men som sagt så kan nok innstillinger ha noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...