Gå til innhold

[Løst]Antivirus virus.. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg har brukt panda antivirus i et år. Det er snart utdatert og jeg lastet ned et nytt kalt avast! i dag. Panda og avast! funker ikke sammen så skulle avinstalere panda da det kom opp en melding om virus. Jeg har prøvd alt for å fjerne det, men det nytter ikke. Det viser seg at et virus har tatt antivirusprogrammet mitt. :thumbdown: Hvordan er det mulig? :dontgetit: Må jeg levere pc-en inn får å fjerne det hersens viruset?? :hrm: Forslag til hva jeg kan gjøre? :hmm: Må jeg levere pc-en inn? :ermm: Vær så snill å hjelpe meg :cry:

Endret av carina_elise
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. :)

 

Først: ingen grunn til panikk. Det er slikt som skjer når man kjører to antivirusprogrammer samtidig - de kommer i konflikt og tror at den ene eller den andre er et virus. Slett "viruset" når du får en varsel om det og slett Panda. Er det fortsatt like slitsomt, sletter du avast, deretter Panda og installerer avast igjen.

Lenke til kommentar
Hei. :)

 

Først: ingen grunn til panikk. Det er slikt som skjer når man kjører to antivirusprogrammer samtidig - de kommer i konflikt og tror at den ene eller den andre er et virus. Slett "viruset" når du får en varsel om det og slett Panda. Er det fortsatt like slitsomt, sletter du avast, deretter Panda og installerer avast igjen.

 

Sorry, skulle skrevet det: Det går ikke ann verken å fjerne slette eller reparere når virus meldingen kommer opp :( Det er en `orm` som har lagt seg på antivirusprogrammet slik at det fungerer som et virus. Men takk for svar :)

Endret av carina_elise
Lenke til kommentar
Last ned avast, koble maskinen fra nettet og avinstaller begge to. Installer så avast igjen. :) Når du har gjort det, ta en titt på tråden Fjerne malware og post eventuelle logger her, så kommer nok snippsat og/eller norbat og hjelper til.

 

Ok, takk for hjelp Crazypc! :) Har prøvd å ignorere virusmeldingen og avinstalere alikevel. Håper det funker :)

Lenke til kommentar

Hallo

 

Jeg er en av de som utfører logganalyse på virus-forumet, men før du poster noen logger ønsker jeg at du først bekrefter hvorvidt du har gjort som crazypc har bedt deg om, altså å avinstallere panda (og evt. avast). Hvis du har problemer med å avinstallere panda, kan du bruke panda uninstaller: http://www.pandasecurity.com/resources/sop/UNINST_v1012.exe

 

Når du har bekreftet at du har slettet program(ene) så går du gjennom veiledningen som er linket til i signaturen min (den samme som er linket til ovenfor). Loggene lager du i en NY TRÅD som du oppretter i antivirus-kategorien :)

Lenke til kommentar
Hallo

 

Jeg er en av de som utfører logganalyse på virus-forumet, men før du poster noen logger ønsker jeg at du først bekrefter hvorvidt du har gjort som crazypc har bedt deg om, altså å avinstallere panda (og evt. avast). Hvis du har problemer med å avinstallere panda, kan du bruke panda uninstaller: http://www.pandasecurity.com/resources/sop/UNINST_v1012.exe

 

Når du har bekreftet at du har slettet program(ene) så går du gjennom veiledningen som er linket til i signaturen min (den samme som er linket til ovenfor). Loggene lager du i en NY TRÅD som du oppretter i antivirus-kategorien :)

 

Takk, skal prøve det panda uninstaller :) Holder på å søke om viruset er her fortsatt. Hvis ikke er det jo løst :) Om det fortsatt er virus skal jeg lage en ny tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...