Gå til innhold

Kjøpe ny tv - tips?


Anbefalte innlegg

Jeg vil kjøpe meg ny tv.

Den vil bli brukt til:

 

Vanlig tv-titting

 

En GOD DEL film på dvd, og kommer til å skaffe meg en bluray spiller når tv'en endelig tillater det...

 

Noe XBOX360 i perioder

 

 

 

Vil gjerne ha så stor som økonomien tillater, da jeg sitter gode 4 meter unna tv'en

Jeg har lest litt rundt, og når det kommer til lcd eller plasma spørsmålet, så må jeg jo si at jeg er en filmelsker,

og ifølge "ekspertene" havner jeg da inn under plasmakategorien.

Men så har jeg jo også lest om innbrenning, og siden jeg spiller litt xbox, og i tillegg streamer filmer fra pc til xbox, vil det da være stor fare for innbrenning?

 

Når det gjelder pris ville en maksgrense på 10000 vært super.

 

Noen som har tips til gode tv'er, og svar på om jeg skal velge lcd eller plasma?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonic px80 ca 6500 kr er et godt kjøp, hvis du vil ha enda bedre kvalitet så finnes Panasonic PZ85 til 9000 kr med full hd. Begge er 42" tommere plasma, det kan være lurt å vente i en måneds tid til, da panasonic pleier å slippe ut sine nye modeller i mars/april, for da kommer den nye serien ut; px90.

Lenke til kommentar

Feil, det kommer ikke no px90

 

 

neste er: TC-P42X1

 

http://panasonic.com/promos/Televisions/20...P_SpecSheet.pdf

 

http://panasonic.com/promos/Televisions/Pa...a%20X1%20Series

 

 

men er ikke mye forskjell i bilde etter mye lesing og erfaringer i UK der den er i salg nå. For det meste er det kosmetiske forandringer. minimale bildeforbedringer

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

Det er nok endel forskjell på PX80 og X1.

 

Jeg kan tippe forskjellene er like store og kanskje enda litt i forhold til PV70(2007) og PX80(2008). X1 har 30000:1 nativ kontrast mot 15000:1 på PX80. Meg bekjent så har X1 et oppgradert panel som er enda bedre på bevegelse enn 2008 modellene. I tillegg har den 600hz sub-field drive, eller 100hz eller interpolering som man også kaller det.

Dette skal være en oppgradering og en fungerende arvtager til PZ85-s interpoleringssystem, IFC(intelligent frame creation).

 

Med andre ord ville jeg ventet på de nye modellen før jeg kjøpte meg en ny tv. Strømforbruket på de nye tv-ene skal også være langt lavere enn på fjorårets modeller og Panasonic hevder skjermene skal nå være helt på linje med forbruket til en lcd i samme størelse.

Lenke til kommentar

Når man får PX80 til 6000,- så er jo det nesten ran, men det kan være verdt å vente på de nye modellene likevel. Det er noen forbedringer og blant annet mindre strømforbruk som er positivt på alle måter. Om det i praksis er så mye forskjell på de gjenstår å se.

 

Jeg er selv veldig usikker på om jeg orker å vente på de nye modellene eller om jeg bare skal slå til på PX80 siden det er så billig - uansett vil jeg bli fornøyd da jeg går fra en 26" CRT til 42" plasma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...