Gå til innhold

God M860 konfigurasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, det ser ut som MSI GT 627 ikke kommer til Norge likevel, så jeg for vel bare kjøpe det nest beste, en Multicom PC.

Jeg har satt opp to konfigurasjoner, og jeg lurer på hva dere synes.

- Føl dere fri til å forandre på dem.

- Er en bluray kapabel diskspiller en god framtidsinvestering?

- Jeg har et spørsmål, er P9500 verdt 1305 kroner +, hvis man velger den istedet for P8600?

- Er GTX 260M verdt/kommer til å være verdt allede ekstra pengene, og er det kanskje best å vente noen måneder til den faller i pris?

- Skjerm-størelsen betyr ingenting for meg. Jeg er bare ute etter ytelsen x penge ratioen, bygge kvaliteten, strømforbruket etc. Skjerm-oppløsningen, "bærbarheten" og batteri-effektiviteten betyr lite det og, så er det evt. en bedre bærbar PC for meg?

- Er det noen på forumet som har denne? Hvis det er, kan noen fortelle meg om byggekvaliteten, designet og om de er fornøyd med denne?

Her er min konfigurasjon for M860'en:

Velg hvilken skjerm du ønsker

15.4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare)

Prosessor

INTEL CORE 2 DUO P9500 2.53GHz 1066MHz 6MB cache 25W

Harddisk

250GB SATA 7200RPM 2.5"

Minne

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

Skjermkort

NVIDIA® GeForce® 9800M GTS 512MB DDR3 skjermkort

DVD-spiller

Standard DVD-brenner (Super Multi)

Operativsystem

Windovs Vista 64bit Norsk.

[Det jeg ikke nevner her (som Bluetooth og antivirus) har jeg ikke inkludert).

PRIS: 14 610,-

Bilder.

Takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser bra ut den konfigurasjonen, men jeg ville tatt med blåtann siden den, av en eller annen grunn, fjerner en liten pipelyd som CPUen lager fra tid til annen.

GTX 260M er et litt høyere klokket 9800M GTX bygd med 55nm. Du får se selv om det er verdt pengene. Trur ikke prisen synker noe spesielt om noen måneder. Prisen har bare økt siden jeg kjøpte laptopen i september.

Jeg har denne laptopen og er veldig førnøyd med den. Dette er en Clevo laptop som er kjent for sine gaminglaptoper. De har veldig god byggekvalitet og ekstremt bra kjølesystem.

Om P9500 er verdt 1300? Det er ganske greit med de 3mb ekstra cache, både til spill og vanlig bruk. Jeg tok den og angrer ikke.

Blu-ray ser du nesten selv. Trenger du det? Jeg ser ikke helt vitsen med det, iallefall ikke for meg.

Skrevet (endret)

Ja, OK! Jeg lurer bare på om jeg skal kjøpe en Jhl90 istedet. Eneste forskjellen mellom disse to PCene er DDR3 ram minne (mot DDR2), 9800M GTS (mot 9600M GT) og 5000-6000 korner.

Men takk for svaret!

PS. Jeg har enda et spørsmål, er det mulig å bytte ut GPU, CPU, RAM og hardisk i en nyere, bærbar PC?

Endret av Shushi
Skrevet (endret)
Ja, OK! Jeg lurer bare på om jeg skal kjøpe en Jhl90 istedet. Eneste forskjellen mellom disse to PCene er DDR3 ram minne (mot DDR2), 9800M GTS (mot 9600M GT) og 5000-6000 korner.

Men takk for svaret!

PS. Jeg har enda et spørsmål, er det mulig å bytte ut GPU, CPU, RAM og hardisk i en nyere, bærbar PC?

GPU: i noen tilfeller ja, men kan være vanskelig å skaffe. Ebay osv. Ofte ikke mulig.

CPU: Ja oftest, men prosessorer som kommer etter maskinen kommer ut kan mangle støtte i bios og derfor ikke virke.

RAM: Ja

Harddisk: ja.

Det er stor forskjell mellom ett 9600M GT og ett 9800GTS skjermkort, omtrent dobbel ytelse i 3Dmark osv.

Endret av OC-Freak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...