Gå til innhold

Ny Gaming PC - m/ny intel socket og mer Prisklasse: ca. 20 - 25,000


Anbefalte innlegg

Da var det på tide med en heftig oppgradering av pc'en.

 

Trenger hjelp til finishing touch av denne Listen og PC'en skal brukes til Gaming og everyday ellers.

 

Var usikker på Minnet i forhold til volten på I940 og håper noen kan hjelpe meg med dette.

 

Er også litt usikker på siste G. Skill Titan harddisken siden jeg ikke finner den i Norge's butikker. Eventuelle alternativ på denne hadde vært kjekt.

 

Er veldig usikker om det burde vært vannkjøling over luftkjøling på dette, noen formeninger?

 

Kabinett: Antec Performance One P182

Hovedkort: Asus P6T Deluxe

Strømforsyning: Corsair HX 1000W

Prosessor: Intel Core I7 920

Minne: Kingston DDR3-200 HyperX TC 6 GB (3 x 2 GB)

Grafikkort: Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX

CD/Dvd/Blueray: LG BE

Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Norsk OEM

CPU Kjøler: Noctua NH-U12P SE

Harddisker: Samsung Spinpoint F1 1 TB Og OCZ Solid State Disk Vertex 120 GB

 

Pris: 24827,- som billigste fra prisguide.

 

 

Endringer gjort:

Byttet minnet fra G. Skill til Corsair.

Byttet minnet fra Corsair til Kingston Hyperx.

Byttet grafikkort fra Radeon Radeon HD 4870 x2 til GTX 295

Bytter Prosessor fra I940 til I920

Byttet kabinett fra Cooler Master til Antec

Byttet SSD Harddisk Fra G.Skill til OCZ Vertex

Endret av Pytan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser nogen lunde bra ut...

men hadde klart bytta ram til enten corsair dominator eller kingston hyperx og 4870x2 er ikke kongen lengre... hadde helt klart bytta til 295GTX

 

ssd er dyrt, men yter... om det er ytelse du er ute etter blir det en intel ssd... de koster dog en del, og har ikke så mye kapasitet

Lenke til kommentar

Takk for tips skal skje mer på grafikkort og minne :)

 

SSD yter ja, men er stiv pris på 500$ Us dollar så jeg for G.kill sin. Blir sikkert enda dyrere på norske sider. Så kan hende det må bli Intel X25-M 80GB SSD eller noe annet.

Endret av Pytan
Lenke til kommentar

ser ikke helt hvorfor en 295 GTX ville slått PowerColor Radeon HD 4870 x2 2 GB.

 

GTX er dyrere i forhold, men ifølge til hva det leverer er det stort sett samme? så vil vel egentlig være hva man har hatt før og er fan av.

 

På minne så er Kingston Hyperx DDR3 sin 3x2 GB veldig stiv i pris og ifølge prisguide opptil 2000 kr dyrere enn corsair.

Endret av Pytan
Lenke til kommentar

hehe TorgeirS skrev også eller noe annet fordi på SSD område er jeg lite kjent hvem som har merker. sett OCZ også har noen.

 

Er såklart interresert i overclocking men tenkte i første omgang å ikke driste meg på for mye. men om man igjen overclocker en 940 slår jo den en overclocka 920? fant ikke så mye info om multiplikatoren på disse at det gjorde noe.

 

For prisen sin del så har du kanskje et poeng men 2000 om å men er ikke hva jeg kommer til å legge fokus på.

Lenke til kommentar

takk for review, valget vart ikke så problematisk å ta etter en del lookaround rundt grafikkort :D

 

har sett endel på SSD fra OCZ, er jo råskap å betale 7595 for en OCZ Solid State Disk Vertex 250 GB, men har sett på 60GB'eren og den ser lovende ut.

 

har enda ikke funnet noen norsk pris på G. Skill Titan sin 250 GB'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...