Gå til innhold

Pc 8 uker på verksted, ingenting fikset.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Før jeg forklarer historien må jeg bare si at da jeg kjøpte min bærbare PC hos Expert for ca. 1,5 år siden, så hadde den allerden sprekk i ramma rundt skjermen, og at jeg hadde et lite uhell like etter som laga en bulk i tastaturet.

 

I desember satt jeg rolig og fredig med min pc da den plutselig starta på nytt av seg selv. Da den var skrudd på igjen og jeg skulle velge bruker, så kom feilmeldingen " Kunne ikke koble til VeriSoft server". Prøvde å starte på nytt igjen med det samme skjedde igjen.

 

Dro da ned til Expert for å høre om de hadde råd. 2 av de på dataavdelingen hadde aldri sett eller hørt om problemet før, og jeg ble rådet til å formatere den. Jeg kom hjem, starta formateringen, og etter ca. 1,5 time så kom det en feilmelding med massevis av info som jeg ikke forstod noe av. Jeg prøvde å formatere på nytt, og etter ca. 30 min kom det en kostant skrapelyd fra cd-rom. Det hørtes ikke bra ut så jeg trykte på knappen for å ta ut cd'n, men ingenting skjedde. Tok derved ut batteriet for å avslutte det hele. Da jeg skrudde på pc'n igjen funka cd-rom knappen og jeg fikk ut cd'n, dær var det en stor ripe.

 

03.01.09 dro jeg ned til Expert, forklarte situsjonen, og leverte den inn. Senere på dagen fikk jeg en melding om at jeg kunne besøke www.serviceinfo.nu til å holde meg oppdatert.

 

Etter 2 uker sto det på nettstedet "Retur butikk, feilsendt produkt". Det var ganske irriterende, men det var ingenting jeg kunne gjøre med det.

 

Etter 6 uker hadde det ikke skjedd noe nytt på nettstedet. Jeg ble veldig utolmodig, så jeg dro ned til Expert for å høre hva som tok så lang tid (dette var en fredag). Han jeg snakka med kunne ikke svare på det, så jeg fikk et tlf.nr. til en servicemann som jeg skulle ringe neste dag. Så på lørdag ringte jeg, og fikk beskjed om å ringe på mandag isteden. Jeg banna litt til han på andre enden, og slengte på røret.

 

Mandag ringte jeg på nytt. Snakka litt med denne servicemannen og fikk fortalt at de ville bytte cd-rom, harddisk og tastatur og at det ville koste 5500,-. Dette var pga den sprekken i ramma og bulken i tastaturet. Dette var uaktuelt, så jeg bad han om å sende pc'n tilbake fra verkstedet, og tenkte jeg skulle ta med meg far når jeg skulle hente den. Lettere å diskutere face 2 face.

 

2 uker etter at jeg snakka med han på tlf, så hadde jeg fortsatt ikke fått pc'n eller hørt noe fra de. Jeg ringte nedover(på mandang), snakka nok en gang med en som ikke kunne forklare hva som tok så lang tid. Han skulle sende en mail til den såkalte servicemannen, og be han om å ringe meg neste dag.

Neste dag (tirsdag) skjedde det ingenting, så jeg ringte selv igjen og snakka med ei dame som la igjen en lapp til denne servicemannen om at han skulle ringe med. Men heller ikke idag har noen ringt meg.

 

Hva kan jeg gjøre med dette? Det er utrolig dårlig service. Aldrig har de kontaktet meg, alltid jeg som har ringt for å få litt info.

Har jeg rett til noe?

Pengene tilbake?

Ny pc?

 

Uansett skal jeg ALDRI handle hos Expert igjen!

Endret av GjøranJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det virkelig slik det fungerer? Det høres jo litt rart ut at pga sprekk i ramma så er både harddisk og cd-rom ødelagt?

Problemet er at sprekk i ramma og bulk i tastaturet er store indikasjoner på at maskinen er skadet av en ytre påvirkning. Når du så oversitter din plikt til å reklamere på disse feilene så kan ikke du lenger bevise at disse skadene var der ved levering. Butikken kan dermed hevde at disse feilene har kommet i ettertid og er årsak til feilen som nå har oppstått. I tillegg skal en mangel reklameres på innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget eller burde vært oppdaget. I en del sitater fra forbrukerrådet så er det mye snakk om to måneder.

 

I de første 6 månedene så har selger bevisbyrden for at skaden har oppstått pga din feil. Siden det nå er gått over seks måneder så er bevisbyrden din på at skaden var der ved kjøp. Og siden du ikke reklamerte så kan dette bli veldig vanskelig. I tillegg så sier du selv at det oppstod et uhell etter levering.

 

Men andre ord, siden du ikke reklamerte innen rimelig tid er det rimelig å anta at skadene har oppstått etter levering. Feilene du nå opplever kan sansynliggjøres at de kommer fra den type skader maskinen har. Med andre ord stiller du veldig svakt i denne saken.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Problemet ligger ikke hos Expert, men hos Infocare. Jeg er selv ansatt i data avdelingen hos Expert og vi får daglig store problemer med servicer som tar lang tid. Problemet er at Infocare ikke har nokk repratører til å ta unna service mengden.

 

Å når du kommer med en maskin som er tydlig ytre skadet vil du enkelt og greit bli betraktet som enda en som vil snylte på systemet.

 

Hadde du komt med maskinen med en gang hadde du fått ny på stedet, men når det tar over ett år så kan selgeren selvsakt ikke gjøre stort for deg.

Endret av datating
Fjernet negativ omtale.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...