Gå til innhold

Tips til strategispill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter et nyere strategispill (2006+) som er omtrent likt Warcraft II i spillestilen, i real-time med veldig enkelt oppsett og ikke for kompliserte regler. :) Gjerne med et WWII tema.

Finnes det noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Company Of Heroes, fra 2006.

http://en.wikipedia.org/wiki/Company_of_heroes

Eksempel på multiplayer ingame gameplay.

Jeg synes det var bra og underholdende. Men personlig har jeg aldri vært helt fan av "bygg 10 enheter og knus fienden" type spill som warcraft, command and conquer osv. For å ikke glemme "oi infanteriet tålte faktisk 50 skudd og 4 tanks granater!" type spill. Men Company of Heroes faller innenfor den genren. Så jeg gadd ikke spille det ferdig. Jeg liker mer realistiske spill.

Jeg har et annet jævlig bra WW2 spill å anbefale hvis du er interessert. Det er litt eldre, også 3d realtime strategy. Det er meget realistisk. Heter Blitzkrieg 2. (Det originale Blitzkrieg 1 var fullt av bugs, 2d grafikk, og dårlig gjennomført, så jeg anbefaler ikke forgjengeren)

Trailer med gameplay grafikk: http://www.youtube.com/watch?v=WutVXfyD_NQ

Dette spillet er jævlig rått, veldig realistisk. Kan gi deg mer info hvis du vil. Det er ikke ett "samle ressurser og bygg base" spill. Hvis en bygning blir ødelagt, så er den ødelagt. Du har ett begrenset antall tropper, men kan tilkalle forsterkninger som kommer inn fra siden av brettet, som regel der du starter.

Tanks, soldater, artilleri og fly oppfører seg og tar skade omtrent som man kan forvente seg i virkeligheten.

Skrevet

Takk :) Company of Heroes ser ut til å ha den klassiske spillestilen jeg er ute etter, men Blitzkrieg 2 så jo også dritfett ut på den traileren! :) Her må nok begge titlene testes ut..

Skrevet

Company of Heroes er mitt favorittspill.

Men om du liker WarCraft stilen, så er Dawn of War 2 et bedre valg. Der har man helter og enheter som tåler mer, til og med orker!

Skrevet (endret)

Både Company of Heroes og Dawn of War 2 er gode alternativer. Men i motsetning til Warcraft 2 så har ingen av disse spillene noe særlig basebygging involvert. Fordelen med dette er at du får mer tid til å gjøre det jeg synes er mest artig med RTS, nemlig krigføring.

Vil du se litt gameplay fra Dawn of War 2 så har vi laget en videocast av en kamp online her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1082115

Endret av Gorguss
Skrevet

I blitzkrieg 2 har du null basebygging, skjørt infanteri, begrenset ammunisjon på troppene, begrenset drivstoff på kjøretøy, samt at kjøretøy kan få skader som gjør at de ikke kan kjøre videre...

...før rep-troppen kommer med sine supply trucks! *da da-da daaa!!* De fyller opp igjen ammo og drivstoff, og reparerer kjøretøy.

I tillegg har du langttrekkende artilleri som kan skyte granater så og si over hele brettet.

Du har 3 faksjoner, axis, allies og soviets. Hver faksjon har lange campaign oppdrag som vil gi flere titalls timer med moro. Og hvis du ikke har fått nok av det, så har du flere expansion packs til spillet som vil gi ytterligere moro.

De kjører med autentiske enheter og våpen som faktisk ble brukt i 2. verdenskrig, ikke noe c&c sci-fi story. De har satset stort på realisme i dette spillet. Bør testes =)

Skrevet
Både Company of Heroes og Dawn of War 2 er gode alternativer. Men i motsetning til Warcraft 2 så har ingen av disse spillene noe særlig basebygging involvert. Fordelen med dette er at du får mer tid til å gjøre det jeg synes er mest artig med RTS, nemlig krigføring.

Vil du se litt gameplay fra Dawn of War 2 så har vi laget en videocast av en kamp online her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1082115

Jeg ser forresten at du trolig er mest interessert i en single player opplevelse. Da tror jeg nok andre spill kan passe bedre. Både CoH og DoW2 har mest fokus på spiller mot spiller. Selvom kampanjen fortsatt ikke er noe å kimse av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...