Gå til innhold

[Løst]Hvilken velger jeg av disse to Sony LCD skjermene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av de der to er W4500 best, W4000 sliter med etterslepping etter hva jeg har hørt.

 

Det er helt riktig... w4500 har 100hz... Når det er sagt så kan det være lurt å vente litt på de nye modellene som kommer denne måneden. W5500 later til å være en meget bra tv! Sony skryter til og med måten den håndterer SD signaler.

Lenke til kommentar

W4500 er en oppgradert versjon av W4000, med enkelte bugfiks, tweaks og 100Hz støtte. W4500 er helt klart en bedre TV, men også denne har slitt med bla clouding.

 

Om du ikke synes den er verdt prisdifferansen synes jeg du skal kikke på Samsung A656. I 46" får du den for ca 11.000. Det regnes for å være en bedre TV enn W4000, og nærmeste konkurrent til W4500. W4500 og A656 er såpass jevngode at panelfinish (blank vs halvblank) og pris er det avgjørende. Med A656 får du hvertfall helt klart mest for pengene! Den ble også årets LCD-TV i bladet Lyd og bilde.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Har bestilt meg en W4000 46". Grei pris og dessuten så er ikke 100 Hz et must for meg.

 

Tok en ringerunde rundt til en del forhandlere og sjekket og W4000 skulle ikke ha noe etterslep.

Har kjøpt den på nettet, så da får jeg heller benytte meg av angrefristen om det skulle være helt ille.

 

Tror denne tv'en vil være mer enn god nok til mitt bruk.

 

Har hatt en Sony Bravia før. Det er en eldre modell og jeg slet aldri med etterslep på den. Skulle tro at det ble bedre med tiden.

 

Er fornøyd med kjøpet enn så lenge :)

Lenke til kommentar
HUsk du må betale frakt ved angrerettbruken;)

 

Håper du ikke vil slite med etterslepp som jeg gjorde (returnerte min) ;) (kresen)

 

I know :), men det er billig i forhold til å beholde en tv til 13000,- og være misfornøyd.

En kompis har også skaffet seg denne nå. Fikk så vidt sett på den, og det ser bra ut. Tror dette holder i massevis for meg.

W-serien skal være bra uansett.

Lenke til kommentar
HUsk du må betale frakt ved angrerettbruken;)

 

Håper du ikke vil slite med etterslepp som jeg gjorde (returnerte min) ;) (kresen)

 

I know :), men det er billig i forhold til å beholde en tv til 13000,- og være misfornøyd.

En kompis har også skaffet seg denne nå. Fikk så vidt sett på den, og det ser bra ut. Tror dette holder i massevis for meg.

W-serien skal være bra uansett.

 

 

Returfrakt er dritdyrt for (privatpersoner) drøye 2000,- for min 46 tommer så man bør være sikker i sitt valg men uten tvil så er W4500 en klart bedre skjerm spesielt på sortnivå samt den har fått 100Hz som jeg mener er et must på en LCD.,

Lenke til kommentar
HUsk du må betale frakt ved angrerettbruken;)

 

Håper du ikke vil slite med etterslepp som jeg gjorde (returnerte min) ;) (kresen)

 

I know :), men det er billig i forhold til å beholde en tv til 13000,- og være misfornøyd.

En kompis har også skaffet seg denne nå. Fikk så vidt sett på den, og det ser bra ut. Tror dette holder i massevis for meg.

W-serien skal være bra uansett.

 

 

Returfrakt er dritdyrt for (privatpersoner) drøye 2000,- for min 46 tommer så man bør være sikker i sitt valg men uten tvil så er W4500 en klart bedre skjerm spesielt på sortnivå samt den har fått 100Hz som jeg mener er et must på en LCD.,

 

Der er vi nok litt uenige. Synes ikke at 100 Hz utgjør så veldig mye.

Dessuten har vi alle forskjellig oppfatning av hva som er et bra bilde, etterslep osv.

Tror jeg blir fornøyd og i alle testene jeg har lest av tv'en er det bare positiv omtale når det kommer til bildekvalitet!

 

Tror denne tråden kan stenges nå, da jeg har tatt mitt valg av flatskjerm. Takk.

Lenke til kommentar

Vel dette er ikke uenighet dette er (fakta) og leser du noen tester av W4500 så kommer raskt de positive sidene/forbedringene frem kontra W4000 og det er lite tvil vilken skjerm som er klart best på alle felt... Spesielt på raske bevegelser i bildet hvor W4000 ikke henger med dessverre (fakta) men lykke til med skjermen og håper du blir fornøyd.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ikke for å disse TV-kjøpet ditt, men Jada-jada har helt rett i at W4500 er en vesentlig oppgradering. W4000 er en utgått modell, og i så måte har du ikke jort en særlig bra deal om du betalte 13.000,- for den. Det er bare å se på tiden W4000 var på markedet - overraskende kort tid i forhold til normal salgstid på TVer. Den var rett og slett ikke konkurransedyktig nok.

 

Synd du du boikotter Samsung grunnet du har opplevd en feil. Alle produsenter har feil. A656 er også helt klart en bedre TV.

 

Når det er sakt er det ingen tvil om at W4000 er en svært bra TV, og ingen sider ved den er direkte dårlige. Det er bare det at du kunne gjort bedre kjøp vi prøver få fram. Uansett, gratulerer med ny TV!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har W4500 og er skikkelig misfornøyd, pga bildet blir klart dårligere (blassere, mindre farge/kontrast) når man ser litt fra siden. Er merkbart allerede fra små vinkler (15-20 grader). Ved mer enn ca 30 grader kan bildet bli skikkelig dårlig. Er spesielt tydelig på ansikter (som det jo er mye av), men er ikke alltid i andre billedsammensetninger det merkes.

Trodde først det var en feil på panelet, men Sony support mener TVen er slik den skal være.

Lenke til kommentar

Dårlig innsynsvinkel er et problem alle LCD-er har i større eller mindre grad. Du skal ikke mye ut til siden før bildet forandrer seg. Dette kan du også sjekke i butikken...

Noen skjermer blir blasse og andre blir mer eller mindre blå når du nærmer deg 30 - 40 graders vinkel. Hvis det plager deg så burde du vurdere å kjøpe en plasma neste gang, siden de ikke har problemer med dette. Der kan du trygt sitte 180 grader uten at det påvirker bildet i særlig grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...