Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Riper på plaststøtfanger


Anbefalte innlegg

Dere har sikkert fått lignende spørsmål før, men.....

 

Har fått noen riper på bakfangeren min.

 

Ripene er ikke så veldig dype, men, de synes. Og kjenner de godt med neglene. Noen plasser er lakken skallet av. Gjøre en lakkering blir uaktuelt, da dette blir alt for kostbart. Så, det jeg lurte på er om det er noe man kan gjøre for å få et brukbart resultat. Primært er det å få ripene mindre synlig, men om man kan få ripene bort eller nesten helt bort, så blir dette en bonus.

 

Hva kan da gjøres?

- Rubbing?

- Noe slags polering

- Bruke flekklakk, og pusse over etterpå

- Bruke veldig fint sandpapir

- Noe slags våtsliping

 

De plassene jeg sa lakk var skallet av er ikke større enn ca 1x1 cm. Og glad er man for at det bare er en plaststøtfanger.

 

Om dette innebærer at jeg må kjøpe meg noe ekstra utstyr så er ingenting i veien for det, ser det som en investering.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Dere har sikkert fått lignende spørsmål før, men.....

 

Har fått noen riper på bakfangeren min.

 

Ripene er ikke så veldig dype, men, de synes. Og kjenner de godt med neglene. Noen plasser er lakken skallet av. Gjøre en lakkering blir uaktuelt, da dette blir alt for kostbart. Så, det jeg lurte på er om det er noe man kan gjøre for å få et brukbart resultat. Primært er det å få ripene mindre synlig, men om man kan få ripene bort eller nesten helt bort, så blir dette en bonus.

 

Hva kan da gjøres?

- Rubbing?

- Noe slags polering

- Bruke flekklakk, og pusse over etterpå

- Bruke veldig fint sandpapir

- Noe slags våtsliping

 

De plassene jeg sa lakk var skallet av er ikke større enn ca 1x1 cm. Og glad er man for at det bare er en plaststøtfanger.

 

Om dette innebærer at jeg må kjøpe meg noe ekstra utstyr så er ingenting i veien for det, ser det som en investering.

 

hei

dra på et lakkverksted spør om å få kjøpe en liten flaske med lakk fargen din.(lakkkoden) disse flasken er det som regel pensel feste til i lokket. fyll sprekkene opp med lakk. fangeren må være romtemp(18-25 grader) la det herde natten over. så gå forsiktig over med polish. du kan rubbe men den tar lakken veldig fort. så bruke en polish med litt slipemiddler i. så fin polish deretter vokser man over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...