Gå til innhold

Liten og enkel PC for surfing og lette spill


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg snart skal flytte er det en rekke ting jeg har lyst til å kjøpe meg for anledningen.

En av dem er en PC som vil bli brukt til surfing primært, men også den sjeldne film og spillsesjon.

 

Satt å så på en Acer Aspire L5100 som med en gang så utrolig fristende ut der den satt, med nesten like mange hestekrefter som min nåværende PC, med nesten dobbel harddiskplass og minnekortleser. Alt jeg vil ha i en så liten boks. Eneste ankepunktet er at jeg ikke egentlig vil betale 5000kr for en maskin som vil bli primært brukt til musikk og internett, men jeg må si at det virker som en utrolig god pris. Jeg vil gjerne kjøre Windows 7 Beta på den og det på denne BenQ 22 tommeren i en oppløsning på 1920x1080.

 

Oppløsningen og operativsystemet tror jeg den vil takle, men lurer på om det finnes andre tilsvarende maskiner der ute om tar ca like lite plass, med ca like god ytelse. Og mens vi er i gang tenkte jeg at jeg kunne spørre om noen har noen tips til hvordan å holde musikksamlingen synkronisert mellom to forskjellige maskiner. Begynner å få en ganske stor samling nå, og det byr på store problemer om jeg skal manuelt holde styr på hvilke sanger som er på hvilken maskin.

 

Kan vel si at jeg har en HTPC som vil stå i kjellerstua, hvor det ligger 70GB musikk.

 

Alle tips er kjært velkomne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...