Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Sapphire HD4870 - Windows starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

har nettopp fått meg et Sapphire HD 4870 kort. Når jeg prøver å starte maskinen med kortet i så stopper den opp når windows skal starte.

 

Kan det være pga for svak PSU?

 

Har en 530W Hiper PSU. Den har kun 1 stk 6-pin PCI Express kontakt. I tillegg til denne bruker jeg en overgang fra vanlig strøm til 6 pin som følgte med kortet, men uten suksess.

 

Må jeg ha ny PSU eller er det noe annet som er galt? Avinstallerte gamle drivere før jeg dyttet inn kortet...

 

mvh

 

A-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv et hd4870 kort, E8500 cpu, 2x2gb ram, 1 dvdrom, 2 harddisker. Dette kjøres uten problemer på en 550w psu. Så det er neppe dette som er problemet. Eller har du klokket cpu og mange disker eller noe koblet til?!

 

 

 

Kan du nevne hva du har av annet hardware?

 

Evnt hvor mange rambrikker, disker osv?

Lenke til kommentar
Hei!

 

har nettopp fått meg et Sapphire HD 4870 kort. Når jeg prøver å starte maskinen med kortet i så stopper den opp når windows skal starte.

 

Kan det være pga for svak PSU?

 

Har en 530W Hiper PSU. Den har kun 1 stk 6-pin PCI Express kontakt. I tillegg til denne bruker jeg en overgang fra vanlig strøm til 6 pin som følgte med kortet, men uten suksess.

 

Må jeg ha ny PSU eller er det noe annet som er galt? Avinstallerte gamle drivere før jeg dyttet inn kortet...

 

mvh

 

A-

 

Reinstaller, tipper du har gamle nvidia drivere liggendes fra sist skjermkort.

Lenke til kommentar

Trykk F8 under boot og velg å starte i VGA-mode. Du får da avinstallert gamle drivere og installert de nye. (Det kan også være at oppløsningen er feil til å starte med og at skjermen blir svart av den grunn.)

 

Når du restarter pcen etter driverinstallasjon vil du kunne kjøre i vei som vanlig.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar

 

 

Oppsettet ellers er som følger:

 

Asus P5W DH Deluxe

2 x 1gb ram

1 x sata 500 gb hd

1 x DVD rom

 

Avinstallerte hele Catalyst pakken før jeg puttet inn det nye kortet. Hadde tidligere ett x1900 ATI kort.

 

Virker som om windows stopper opp i oppstarten. Hvis jeg restarter med svenskeknappen får jeg beskjed om at Windows ikke startet opp på vanlig måte og om jeg ønsker å starte i sikkerhetsmodus. Dette virker heller ikke....

 

Har ikke overklokket!

 

Skal prøve å starte opp i VGA mode for å se om det hjelper....

Lenke til kommentar
du kan prøve å resette bios. har samme problemet selv. må resette bios hver gang jeg restarter PCen. er et helvete. har forøvrig samme skjermkort.

 

 

Fungerte faktisk etter å resatt bios!! Er det mulig... Jeg trodde det var PSU som ikke var sterk nok... Får vel sende tilbake den nye Corsair 650w jeg bestilte i går da. :)

 

Takk for hjelp!!

 

Da blir det Empire Total War ikveld!!! :)

Lenke til kommentar
du kan prøve å resette bios. har samme problemet selv. må resette bios hver gang jeg restarter PCen. er et helvete. har forøvrig samme skjermkort.

 

 

Fungerte faktisk etter å resatt bios!! Er det mulig... Jeg trodde det var PSU som ikke var sterk nok... Får vel sende tilbake den nye Corsair 650w jeg bestilte i går da. :)

 

Takk for hjelp!!

 

Da blir det Empire Total War ikveld!!! :)

 

 

Du burde også oppdatere biosen på skjermkortet for bedre ytelse og stabilitet.

 

Vennligst følg guiden om du vil som jeg har laga Vbios

 

Hilsen Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...