Gå til innhold

BK: Refleksjoner av Plaza


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, bildet er kult det, men veldig likt det jeg har sett før.

 

Komposisjonen er bra og du utnytter vidvinkelen bra. Dog litt usikker på om jeg ville hatt med trappene og gelenderet nederest. Det bidrar til vidvinkeleffekten men forstyrrer kanskje litt føler jeg. Litt usikker på hva som er best der.

 

Men det i hvertfall hadde ønsket, er at du skulle ha smelt på en polafilter. Synes virkelig ikke den refleksjonen fungerer noe særlig. Det er selvfølgelig bevisst at du har tatt den med, noe man ser på tittelen og andre kommentarer, men jeg liker den altså ikke noe særlig. Godt mulig at bildet hadde blitt veldig kjedelig uten refleksjonen, men det gjenstår å se når jeg prøver en gang. :p

Lenke til kommentar
Men det i hvertfall hadde ønsket, er at du skulle ha smelt på en polafilter

På 16mm, refleksjonen går over halve bildet fra ramme til senter, jeg har veldig liten tro på at du finner et tidspunkt da du blir helt kvitt refleksen, og da vil framhevet se bedre ut en dårlig skjult. Jeg synes valget å fremheve den, og å komponere den så forsiktig inn i forhold til vinduene er veldig godt gjort.

 

Men det betyr ikke at ikke det blir spennende å se ditt bud IceFox!

Lenke til kommentar
Men det i hvertfall hadde ønsket, er at du skulle ha smelt på en polafilter. Synes virkelig ikke den refleksjonen fungerer noe særlig. Det er selvfølgelig bevisst at du har tatt den med, noe man ser på tittelen og andre kommentarer, men jeg liker den altså ikke noe særlig. Godt mulig at bildet hadde blitt veldig kjedelig uten refleksjonen, men det gjenstår å se når jeg prøver en gang. :p

 

Nå var jo hensikten min å fange refleksjonene fra bygget rundt, så om jeg brukte et polariseringsfilter, ville det være snakk om et helt annet bilde.

 

Når det er sagt, så er det ingen automatikk i at et polariseringsfilter ville fjerne alle refleksjoner. De ville riktignok være dempet, men langt i fra borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...