Gå til innhold

10 fps i CS:S med vista!?


Anbefalte innlegg

God dag,

 

Begynner å bli LENGE siden jeg har spilt nå, og fant ut tidligere idag at jeg ville prøve igjen så gikk igang med å laste ned steam og CS:S deretter...

Fyra opp med kun meg og 2 botter for å starte med, men det var jo helt umulig å spille.

Alt bare hakker og er helt bortkasta.

 

Har en bærbar pc med 2ghz cpu og 3gb ram. Ikke no hei-dundranes grafikkort, men det burde da i allefall gå ann å spille CS, som egentlig er et helt elendig spill når man ser på grafikk.

 

Noen som kan forklare meg hva som er galt her? Disken er ny-defragmentert og drivere er oppdatert. Er vista virkelig så udugelig at jeg må gå tilbake til xp for å kunne spille? Eller er det bare pc'n å kaste ut av vinduet?

 

Mvh. Sindre

Endret av RuZleBIFf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne du spille knirkefritt på XP (på samme pc) tidligere?

 

Litt av problemet er at jeg har ikke spilt siden jeg gikk over til bærbar, så det er det desverre litt vanskelig å svare på :p

 

Men altså.. 10 fps burde man jo få med 800mhz og 32mb grafikkort :p

 

Edit: jeg tok sånn "finn videoytelse" eller hva den heter for noe, og da satte den det meste av instillinger til "high"..

Endret av RuZleBIFf
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Da kjører jeg XP, og HL2 fungerer kjempe fint, MEN (!!!) cs:s får jeg rett og sett ikke startet det i heletatt. Får opp "loading"-screen, men ikke inn i no meny eller noe.

Eneste som skjer er at det kommer opp en melding at application failed og no om at minne ikke kunne leses, så programmet må avsluttes.

 

Jeg har prøvd å re-installere steam og cs, bytta minne, defragmentert og prøvd alt som står her: http://sipi.ws/Guider/FeilsQking/guide/i.php?guide=css_krasj

 

Noen som har forslag til hva som er galt evt hvordan fikse det?

Lenke til kommentar
Vi vet hva som er galt. Maskinen din klarer ikke kjøre spillet .. sorry :p

 

Nisse!

Kjører fint når jeg starter i window-mode, og kjører opp i full-screen etterpå, men sliter fortsatt endel med lagg når det er flere folk på samme sted. Eller fungerer det knirke-fritt. (i motsetning til vista)

Lenke til kommentar
Beklager, gikk glipp av noe info i ditt forrige inlegg. :blush:

 

Har du testa på HL2 i samme situasjoner? Flere på samme sted mener jeg.

 

Nei ikke fler enn de som er på begynnelsen.

 

Ga opp igår.. Det lagger når jeg spiller med kun noen boter og..

Kaste pc'n ut av vinduet er løsningen, har jeg finni ut :)

Lenke til kommentar
Vel, hvertfall skaffe en annen PC til å spille på ;)

 

Så... neste gang, tell til 10 før du kaller meg nisse! :tease:

 

Du påstod at jeg ikke fikk spilt, og det gjorde jeg, så da er du en nisse! :D

Blei betraktelig mye bedre når jeg kjørte på xp i forhold til vista og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...