Gå til innhold

Mulig kjøleveske


Anbefalte innlegg

Hei!! har vannkjøling og har tenkt litt. Hva om jeg brukte en veske med lavere varmekapasitet enn vann. Foreksempel etanol (sprit). Jeg mener den skal kunne ta opp varmen enklere enn vann fra kjøleblokka og enklere kjøles ned i radiator. Kan dette stemme. :-? ønsker tilbakemelding

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du slanger og pumpe osv som tåler etanol, så ser jeg ingen grunn til å ikke prøve, uten om en ting. Sikkert litt fristende å drikke opp kjølinga !

Men har du rå så bare prøv !

tror ikke du vil få så utrolig stor forskjell på tempen på vann og etanol... egentlig.

Lenke til kommentar
Hei!! har vannkjøling og har tenkt litt. Hva om jeg brukte en veske med lavere varmekapasitet enn vann. Foreksempel etanol (sprit). Jeg mener den skal kunne ta opp varmen enklere enn vann fra kjøleblokka og enklere kjøles ned i radiator. Kan dette stemme. :-? ønsker tilbakemelding

 

Det er vel heller stikk motsatt. Det virker mye dårligere. Tresprit (metanol) derimot skal være bedre, dvs bedre enn etanol, dårligere enn vann. Det er i det hele tatt ingenting som slår vann. Relativt lav viskositet og utmerket varmekapasietet. Noen har påsto at trafo/kjøleolje skulle være bedre med det regner jeg som feilinformasjon inntil det motsatte er bevist. Tror det er på overclockers.com det finnes en lang og svært grundig artikkel om emnet (ja untatt oljen da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...