Rubex Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 (endret) Hei Har planer om ny bil nå, og Porsche 944 er øverst på ønskelisten. Jeg har hørt noen "rykter" om at det er dårlige motorer i de bilene. Stemmer dette? Dersom man kjører vanlig og holder seg borte fra grisekjøring, vil det da by på noen problemer? Dersom man kjøper en vanlig 944 uten turbo, er det noen mulighet til å montere det i ettertid? Eller må hele motoren skiftes? Endret 1. mars 2009 av Rubex
Fred123 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Girkassen og kløtsjen er det svakeste punktet med bilene. Denne sitter også plassert mellom drivhjulene bak, noe som gjør det vanskeligere å komme til. Til tross for at mange 944-er er billige i innkjøp, koster delene vanlig Porsche-pris. På norsk betyr det dyrt. For å kompensere for vibrasjonene en 4-sylindre ofte lager, brukte man patentet "Silent Shaft" som Mitsubishi hadde pionert en liten stund før dem. Både på Mitsubishis motorer og på Porsches (det siste er noe jeg kun har hørt) er dette svake punkt. Ellers er motoren grei såfremt du vedlikeholder'n. Endret 2. mars 2009 av galro
citronen Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Ang. turbo er det for all del mulig å konvertere når lommeboka er passe stor. Du kan kjøre lavtrykksturbo uten å bytte innmaten, men hvis du skal ha en bil som kan benke 250 + hk må du bytte stempel, ringer, råder og forsterke toppakningen. Kan fort bli dyrt, både i deler og arbeid. Noen vil kanskje si at du kan klare deg med den toppakningen du har, men med min erfaring har jeg trua på å gjøre dette først som sist. Endret 2. mars 2009 av haggbard
bzzlink Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Hvis du leter etter Porsche, så vil jeg anbefale at du melder deg inn i PCN først som sist. Mange uvurdelige tips på forumet der inne. Google etter kjøpeguide 944 er også et tips
Effectiv Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Etter det jeg har hørt så er det en VELDIG god motor. Byggekvaliteten på porsche skal visst være helt ypperlig og det er skjeldent ting går gale (Jeg vet ikke dette helt sikkert men alt jeg har hørt fra bilfrelste så skal porsche være fantastisk). Men jeg mener at 924 skal være noe å passe seg for (de har visst en vw motor som er mye galt med). Shoot me if im wrong. Kan være det er 944 som har vw motoren det får noen som kan dette helt si, men jeg tror dette skal være rett
Fred123 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 924 har Audi-motor da bilen var tiltenkt som en etterfølger til Audi 100 kupé, men når prosjektet ble kansellert tok Porsche over det. Både på 924 og 944 er kjøreegenskapene det største plusset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå