Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SSH server som tunnel for skole nettverk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ja er en av de lærerne som skal leke så proffe, vi var inne å spillte på pcen, så kom han bort og sa han kunne spærre hva han ville:P

 

Så sa jeg "hvorfor er alle proxy server sidene nede" så svarte han med "Nei, her på skolen så har vi verdens beste server, som sporer opp alt og bla bla bla" "Den eneste måten er å sette opp en shh server hjemmenifra og kjøre gjennom port ettelerannet" "du må være ganske proff innen pc for å klare det" så svarte jeg med en dristig "neh, det fikser jeg til mandan:P"

 

men takk for svar :D

Lenke til kommentar

Putty trenger ikke rare installasjonen, så lenge maskinen har en USB-port får du kjørt Putty.

 

Er etter min mening litt teit å krige med "ISP'en"... Om de ikke vil ha deg på nettet så greier de nok det uten spesielt avansert teknologi. Utfordringen blir å hindre ting som svekker tilbudet for folk flest (torrents etc.) uten at ting blir for teit (som å manuelt blokkere proxyer ?!?)

 

Erfaringsmessig er 90% av blokkeringene lagt inn manuelt av IT ansvarlige som snoker rundt på hva elevene gjør, enten ved fysisisk tilstedeværelse eller ved statistikk. En vanlig skole investerer neppe i automagiske løsninger hvis eneste mål er å plage elevene.

 

Lurer på om noen IT ansvarlige leser dette?! Håper i såfall de kan svare på hvorfor Travian ol. er problematisk. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...