volvo944 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Vurderer å kjøpe en Subaru Legacy 2.0 R Automat Stv ca 2003-2005 modell, til ca kr 180-200.000. Noen tips, råd, anbefalinger eller advarsler? Er spesielt interessert i hvordan kvaliteten og driftssikkerheten er, og hvilke service/vedlikeholdskostnader jeg kan komme til å oppleve. Men også interessert i å høre hvordan bilen er å kjøre, motor, forbruk, forsikring, brukervennlighet, 4WD-system osv osv. All info mottas med takk! Alternativene hvis det ikke blir en Legacy er en Saab 9-5 (bensin eller diesel?) eller en Toyota Avensis 2.0D4D.
РЦП-88 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 (endret) Vet jeg har en mye eldre bil, men mener likevel det er relevant. Disse bilene er uansett ganske likt bygd. Positivt: -Utrolig driftsikre biler. Aldri hatt elektriske feil eller feil med motorkomponenter (dynamo, vannpumpe, etc.), hjuloppheng osv. Starter alltid. -Vanvittig framkommelighet. Du setter deg ikke fast, om du ikke har kjørt av veien, eller har for lite bakkeklaring da. -Gode kjøreegenskaper. Veldig forutsigbar og nøytral. Høy komfort. Mange stasjonsvogner har luftfjæring (ihvertfall eldre modeller) -Komfortable seter, og bilene er godt egnet til langkjøring. -God kvalitet over hele bilen -Mye standard utstyr. -godt utformet interiør (3-delte bakseter, oppbevaringsrom mellom framsetene, etc.) Negativt: -Noe traust utseende og interiør(gjelder eldre modeller) -Kan være treig å få i revers -Generelt noe "gammeldags" utseende og feeling. Gjelder ikke de nyeste modellene. -kunne brukt noe mindre drivstoff Forbruk: min bil bruker 0.85 på blandet kjøring. 0.7-0.75 på langkjøring. Forsikring: Er vel som andre biler i samme klasse. Ikke spesielt dyre eller billige. Har du eid Volvo 940?, Disse bilene har noe av den samme trauste, solide kvaliteten. Jeg har eid min bil i 2 år og er helt sikker på at min neste bil også blir en Subaru. Min har gått 306000, 35000 i mitt eie, og er en 1992 modell. Endret 1. mars 2009 av RCP-88
Skavold Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Vet ikke så mye om Legacy, annet enn at de har rykte på seg for å være solide og driftsikre. ... men dersom en Saab 9-5, som du selv nevner, skulle være aktuelt er bensin helt klart å foretrekke.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 En kompis har en Legacy, og var rimelig fornøyd til clutchen måtte byttes. Det kostet rundt 18.000, hvis jeg ikke husker feil... Må være spesiell konstruksjon som gjør dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå