Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Uthenting av data med Linux CD fungerer ikke.. EDITED..


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Bærbaren til min bror vil ikke boote Vista etter den klikka her om dagen.

 

Har pratt me masse folk om å få den til å fungere som den skal igjen, men ingenting ser ut til å fungere.

Da er siste alternativet formatering. Er det noe avansert å boote med en Linux-Live-CD for å hente ut dataene? Er det rimelig lett å gjøre, eller bør jeg hente ut dataene på en annen måte??

 

Zulboom

 

EDIT: Har nå prøvd Linux CD, og kommer til "Datamaskin" der harddisken vises.

 

Prøvd å opne den harddisken, men da kommer bare feilmeldingen "Cannot mount volume"

 

HJELP? Siden det ikke virker mulig å hente det ut med linux, er det noen andre alternativ??

 

Håper folk kan hjelpe meg her..

 

Zulboom

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boote fra en linux CD er kjempe lett, bare det går veldig tregt når kjører et os fra CD.

 

Om du booter fra Linux CD, kommer harddisken med alt innhold fra Windows da opp i Linux sånn helt uten videre, eller blir det mye styr?

 

Hvilken Linux disp. kan jeg bruke? Evt. link til DL?

 

Zulboom

Lenke til kommentar

Bare gå på linux sin hjemmeside og last ned en versjon. Når du booter fra CD'en kommer det opp valg. Enten installere Linux eller kjøre det fra CD'en(da installerer du det ikke, for da ligger filene på CD'en) Da kan du gå på inn og legge alle filene fra PC over til en ekstern HDD.

 

Eventuelt formatere PC'en senere for å klare å boote den opp.

Lenke til kommentar
Bare gå på linux sin hjemmeside og last ned en versjon. Når du booter fra CD'en kommer det opp valg. Enten installere Linux eller kjøre det fra CD'en(da installerer du det ikke, for da ligger filene på CD'en) Da kan du gå på inn og legge alle filene fra PC over til en ekstern HDD.

 

Eventuelt formatere PC'en senere for å klare å boote den opp.

 

Okei tusen takk! :)

 

Godt når en har slike på forumet som vet hva de svarer på, og gir kjappe og gode svar. :)

 

Zulboom

Lenke til kommentar
Hvis den berbare pcen har s-ata disk og du har en stasjonær pc med en ledig s-ata kontakt er det bare å koble hardisken fra den bærbare pcen i den stasjonære maskina, da 2,5" og 3,5" disker har helt like kontakter.

 

Stemmer det. Det er vel også enda lettere enn å bruke "linux" metoden.

Endret av Durochris
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ingenting fungerte, så det endte opp med at han måtte formatere og la inn XP i stedet..

 

Han hadde sikkerthetskopi av det meste, men mistet litt bilder og dokumenter.. Etter dette har han sikkerthetskopiert OFTE!

Anbefaler dere og gjøre det også.. ;)

 

Zulboom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...