Gå til innhold

Canon EOS 400d eller Nikon D60?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men hvilket kamera er best kvalitet,enklest å bruke, og det der

Det er ikke allverdens forskjell. Jeg foretrekker f.eks grepet på D60 og D40 over Canon 400D, men det er en smakssak. D40 er mest for pengene om du vil ha Nikon, D60 og 400D er begge gode valg, 450D virker litt overpriset for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Jeg har 400D og har vært kjempefornøyd. Jeg har tatt bilder at nesten alt det går an å ta bilder av for en 15 åring, snowboard, venner, sport og kreativt.

400D er et allsidig kamera som kommer til å tjene deg bra, det har iallefall tjent meg bra :thumbup:

Nikon har et stort minus og det er at du må kjøpe programmvaren til kameraet, noe du får med hos canon. Jeg hadde gått for Canon hvis jeg måtte ha tatt dette valget nå men selvsagt, smaken er som baken, den er delt i to. :yes:

Et lite minus på 400D er grepet, det er litt lite men ikke noe du egentlig merker med mindre du har hender på størrelse som hulken.

Lykke til med fotograferingen

Lenke til kommentar
Nikon har et stort minus og det er at du må kjøpe programmvaren til kameraet ...

Que? Jeg har Nikon D40 og har ikke hatt behov for å kjøpe noe programvare som helst. Det fulgte med en CD, uten at jeg noengang har lurt på hva som er på den. Jeg fotograferer både raw og jpeg, helt uten Nikon-programvare.

Lenke til kommentar
Nikon har et stort minus og det er at du må kjøpe programmvaren til kameraet ...

Que? Jeg har Nikon D40 og har ikke hatt behov for å kjøpe noe programvare som helst. Det fulgte med en CD, uten at jeg noengang har lurt på hva som er på den. Jeg fotograferer både raw og jpeg, helt uten Nikon-programvare.

siden jeg har et Canon kamera vet jeg ingen ting om det faktisk er noen programmvare med nikon men jeg baserer det på hva jeg har lest her inne på forumet og andre steder.

beklager hvis dette er feil men som sagt er det hva jeg har lest.

Lenke til kommentar

Skal man ha Capture NX for avansert[/(u] etterbehandling av råfiler, så må man kjøpe det. Skal man bedrive enkel konvertering av råfiler, så medfølger programvare for det.

 

Capture NX er nok mer avansert en Canon Photo Professional, som følger med til Canon, men CPP er vesentlig mer avansert enn det som følger med til Nikon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...