Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjerm eller skjermkort?


Anbefalte innlegg

Hei, fikk et problem på min HP Pavillion dv9000 tidligere i dag. Den hadde stått på i natt for nedlasting, men når jeg kom tilbake etter skolen sto den med blåskjerm. Med blinkende tekst. Jaja tenkte jeg. Blåskjerm var jo ikke noe nytt. Så jeg bare skrudde av pcen og starta den på nytt. Da ble skjermen bare helt svart, men ble gradhvis hvit i flekker rundt omkring på skjermen, pluss at det kom noen fargede piksler her og der. Sånn sto det en stund, til skjermen ble helt svart. Etter det skjedde det ikke mere.

 

Jeg tenkte at dette kanskje var fordi skjermen var ødelagt, så jeg kobla til den eksterne skjermen. Der fikk jeg boot, helt til der den laster oprativsystemet. Da kom Windows XP laster, men i tillegg kom det noe blått i striper nedover skjermen. Etter den hadde lasta herdig ble også denne skjermen svart. Skjermen på bærbaren var likedan som uten den eksterne skjermen var koblet til.

 

Så noen som har peiling på hva dette kan være?

 

 

 

 

Kim-Andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

varmeproblem på skjermkort vil jeg si. nvidia?

 

er nok defekt så har du garanti vil jeg ha benyttet den.

 

pikselfeil å streker å sånt sjer som regel når sjerkortminne har problemer. bruker din av interminne er det en mulighet.

 

nvidia har som sagt et varmeproblem på enkelte utgaver. sjekk dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...